دیابت و افسردگی با خوشمزه هایی که می خورید رابطه دارند/دانشمند امریکایی اعلام کرد

خط سلامت:دیابت و سلامت روانی ضعیف با انتخاب غذای بد افزایش می یابد.

دیابت و افسردگی با خوشمزه هایی که می خورید رابطه دارند/دانشمند امریکایی اعلام کرد

دیابت و سلامت روانی ضعیف با انتخاب غذای بد  افزایش می یابد.

به گزارش خط سلامت تحقیقات نشان داده است رعایت یک الگوی غذایی غنی از محصولات تازه، غلات کامل، پروتئین های بدون چربی و لبنیات کم چرب می تواند به طور قابل توجهی خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش دهد.

دیابت و رژیم غذایی

تأثیر رژیم غذایی بر سلامت روانی آنها غیرقابل انکار است. کسانی که رژیم غذایی سالمی دارند کمتر در معرض خطر اضطراب و ناامیدی قرار دارند.

دیابت که بیشتر به عنوان سندرم متابولیک شناخته می شود، بخش قابل توجهی از جمعیت دنیا را تحت تاثیر قرار می دهد. با توجه به داده های ارائه شده توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC)، حساسیت قابل توجهی نسبت به افسردگی در میان افراد مبتلا به دیابت وجود دارد.

تصور می شود این خطر حدود دو تا سه برابر بیشتر از خطر برای عموم جامعه باشد. در حال حاضر افراد می توانند بین مداخلات درمانی، مداخلات دارویی یا ترکیبی از این دو یکی را انتخاب کنند. پیوندهای پیچیده بین آنچه می خورید، سلامت روان و دیابت مانند شبکه ای از قطعات متحرک است.

دیابت و سلامت روان

محققان به تازگی تحقیقاتی را در مورد این همبستگی در این زمان آغاز کرده اند. هدف اصلی تیم تحقیقاتی دانشگاه میسون ایجاد ارتباط بین بهزیستی روانشناختی، دیابت و الگوهای غذایی بود.

سوء تغذیه و سلامت روان

رائده بصیری- Raedeh Basiri- ، استادیار دانشگاه میسون، بینشی در مورد اثرات سوء تغذیه نامناسب بر سلامت روان، مانند افزایش سطح تنش و غم و اندوه ارائه می دهد. علاوه بر این، احتمال ابتلا به دیابت نوع 2 افزایش می یابد.

تحقیقات موجود ارتباط بین دیابت و انواع شرایط سلامت روان از جمله اضطراب و افسردگی را نشان داده است. شیوع دیابت نوع 2 در میان افرادی که به عوارض مربوط به دیابت نوع 1 مبتلا هستند، بیشتر است. این ادعا را می توان با یافته های تحقیق تایید کرد. با توجه به نگرانی های بهداشتی ذکر شده اعمال تنظیمات رژیم غذایی ضروری است.

یافته‌های این مطالعه همچنین نشان می‌دهد غذایی که می‌خوریم تأثیر زیادی بر بسیاری از چیزهای دیگر مانند بهبود شادی و کاهش خطر ابتلا به دیابت دارد.

دکتر بصیری تأکید کرد این یافته‌ها تأثیراتی دارد که فراتر از جامعه علمی است.

استفاده از این دانش می تواند منجر به مراقبت های بهداشتی بهتر، سیاست های بهداشت عمومی بهتر و توصیه های تغذیه ای بهتر شود. به گفته دکتر بصیری، هدف اصلی این پژوهش، تجهیز شرکت کنندگان به اطلاعات لازم برای تصمیم گیری آگاهانه در مورد انتخاب رژیم غذایی است. اهداف این جایگزین ها شامل حفظ وضعیت سلامت فرد و کنترل شرایط پزشکی از جمله دیابت، استرس و افسردگی است.

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان