چگونه چربی شکم را آب کنید؟/بهترین سبزیجات را متخصصان لیست کردند

خط سلامت: سبزیجات خواص زیادی برای بدن دارند. یکی از خواص سزیجات کمک به کاهش وزن است.

چگونه چربی شکم را آب کنید؟/بهترین سبزیجات را متخصصان لیست کردند

سبزیجات منبع غنی از ویتامین ها و مواد مغذی هستند.

به گزارش خط سلامت برخی از سبزیجات به کاهش چربی های شکم کمک می کنند.

سبزیجات و کاهش چربی شکم

سبزیجات به کاهش خطر بیماری، بهبود هضم، تنظیم قند خون و کاهش وزن کمک می کنند. فراتر از این مزایا، برخی تحقیقات نشان می دهد مواد مغذی موجود در سبزیجات خاص به کاهش چربی شکم نیز کمک می کند. سبزیجات زیر برای کاهش چربی شکم مفید هستند:

کلم بروکلی

کلم بروکلی یکی از مغذی‌ترین سبزیجاتی است که کمک بسیاری به سلامت بدن می کند. این سبزی چلیپایی سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که به کاهش التهاب در بدن کمک می کند. ترکیب اولیه کلم بروکلی سولفورافان است که با کاهش سیتوکین‌ها و NF-kB در بدن عمل می‌کند. این مواد فرآیند التهابی را هدایت می‌کنند. با کاهش التهاب، بدن بهتر می تواند وزن کم کند.

تحقیقات تایید می کند بروکلی یک سبزی خوب برای چربی شکم است. یک مطالعه منتشر شده در مجله آکادمی تغذیه و رژیم غذایی نشان داد مصرف منظم سبزیجات سبز تیره (شامل بروکلی و سبزیجات برگ‌دار مانند کلم پیچ و اسفناج) به کاهش چربی احشایی دارای اضافه وزن کمک می‌کند. نتایج مشابهی در مورد سبزیجات زرد و نارنجی روشن مانند هویج و فلفل دلمه ای یافت شد.

هویج

تحقیقات مجله آکادمی تغذیه و رژیم غذایی  هویج را در جمع بندی سبزیجات مفید برای چربی شکم اضافه کرد. هویج سرشار از نوعی ترکیب گیاهی به نام لوتئین است که تحقیقات نشان داده است دارای قابلیت های آنتی اکسیدانی و همچنین پیوندهای بالقوه ای برای کمک به کاهش بافت چربی شکم است .جویدن هویج خام به متابولیسم بدن کمک می کند.

کاهو

سبزی دیگری که مواد مغذی مفید مرتبط با کاهش چربی شکم را فراهم می کند، کاهو است. کاهو سرشار از لوتئین است ، ترکیب گیاهی که قبلاً نیز ذکر شد تأثیر بالقوه ای بر کاهش چربی شکم دارد. این ترکیب بخشی از گروه بزرگ‌تری از ترکیبات به نام کاروتنوئیدها است که شامل لوتئین، لیکوپن و زآگزانتین می‌شود و همگی دارای خواص آنتی‌اکسیدانی هستند . علاوه بر آنتی اکسیدان بودن، برخی تحقیقات از این ترکیبات به عنوان کمک به کاهش چربی نیز حمایت می کنند.

فلفل دلمه ای

سبزیجات دیگری که سرشار از لوتئین هستند (ترکیبی که با کاهش چربی شکم مرتبط است) فلفل دلمه ای نارنجی و زرد هستند. این سبزیجات خوش طعم و خوش طعم افزودنی های عالی به برنامه غذایی مناسب برای کاهش چربی شکم هستند و به راحتی می توان از آن ها در انواع غذاهای مختلف یا به تنهایی لذت برد.

یک مطالعه منتشر شده در مجله بریتانیایی تغذیه نشان داد وقتی فلفل دلمه ای با یک رژیم غذایی کم کالری همراه شود، مکمل لوتئین چندین اثر مثبت بر شرکت کنندگان دارد. کسانی که مکمل لوتئین مصرف کردند، کاهش دور کمر، چربی احشایی، وزن بدن و چربی بدن و همچنین کاهش سطح کلسترول LDL را مشاهده کردند.

چغندر

این سبزیجات ریشه ای مملو از مواد مغذی هستند که به مدیریت وزن کمک می کنند. چغندر سرشار از فیبر است که حدود 3.8 گرم در هر فنجان است .خوردن فیبر کافی در هر وعده غذایی یا میان وعده به جلوگیری از نفخ، کاهش اشتها و افزایش احساس سیری کمک می کند . فیبر همچنین به بهبود سلامت میکروبیوم روده کمک می کند، چیزی که در حفظ یا کاهش وزن بسیار مهم است.

کلم پیچ

کلم پیچ یک سبزی برگ سبز پر از مواد مغذی است. با این برگ خوشمزه، ویتامین های A، K، C و B6 و همچنین منگنز، مس و پتاسیم دریافت می شود. گنجاندن بیشتر این سبزیجات برگدار در رژیم غذایی به افراد کمک می کند تا به اهداف خود برای کاهش چربی شکم برسند.

اسفناج

این سبزی پر از مواد مغذی است و به عنوان یک سالاد، سرخ شده یا در اسموتی پروتئینی عالی است. به گفته متخصصان تغذیه، افزودن اسفناج بیشتر به رژیم غذایی به کاهش چربی شکم کمک می کند.

فلفل دلمه ای قرمز

فلفل دلمه ای قرمز یک سبزی همه کاره با شیرینی طبیعی است. آن ها سرشار از مواد مغذی هستند که به کاهش چربی شکمی کمک می کنند.

فلفل دلمه ای سبزیجات ایده آلی برای افزودن به رژیم کاهش وزن است. آن ها کالری کم و مواد مغذی بالایی دارند، در حالی که به ایجاد حس سیری بعد از غذا کمک می کنند.

یکی دیگر از مزایای فلفل دلمه ای قرمز این است که دارای نوعی کاروتنوئید به نام لیکوپن هستند و سبزیجات غنی از کاروتنوئید به طور بالقوه  به کاهش چربی شکم کمک می کنند . برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان