مراقبت از قلب دو بیماری مهم را از شما دور می کند

خط سلامت: بیماری قلبی احتمال ابتلا به آلزایمر را افزایش می دهد.

مراقبت از قلب دو بیماری مهم را از شما دور می کند

بیماری قلبی فرد را در معرض خطر آلزایمر قرار می دهد.

به گزارش خط سلامت تحقیقات نشان داده است تاثیرات منفی بیماری قلبی، زمانی بیشتر می شود که فرد از سنین پایین به مشکلات قلبی مبتلا شده باشد.

بیماری قلبی و آلزایمر

بیماری قلبی قبل از 45 سالگی، خطر ابتلا به آلزایمر را تا 36 درصد افزایش می دهد.

تحقیقی که در ژورنال انجمن قلب آمریکا منتشر شد، ارتباط بین بیماری قلبی زود رس و ابتلا به آلزایمر نشان  می دهد. در این مطالعه 432667 شرکت کننده وجود داشت که از میان آنها 5876 مورد زوال عقل، 2540 مورد بیماری آلزایمر و 1220 مورد زوال عقل عروقی طی 13 سال پیگیری گزارش شد.

بیماری قلبی و زوال عقل عروقی

مطالعه مذکور نشان داد بیماری عروق کرونر قلب قبل از 45 سالگی، احتمال ابتلا به زوال عقل عروقی را تا 78 درصد افزایش می دهد.

دیابت و زوال عقل

تحقیقات اخیر دیگری وجود دارد که ارتباط بین زوال عقل و ابتلا به بیماری هایی مانند بیماری قلبی و دیابت را در مراحل اولیه زندگی نشان می دهد. مطالعه ای که درسال 2023 در مجله مدیریت سلامت جمعیت منتشر شد، نشان می دهد تشخیص دیابت نوع 2 قبل از 60 سالگی خطر زوال عقل را تا 300 درصد افزایش می دهد.

یک راه مهم برای ترویج عادات سالم، گنجاندن غذاهای سالم برای قلب و غذاهای سالم برای مغز در الگوی غذایی است. غذاهایی مانند سبزیجات برگ دار، ماهی، آجیل و انواع توت ها هم برای سلامت روان و هم برای قلب عالی هستند.  برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان