رابطه سرطان روده بزرگ با شیرین کننده های مصنوعی+علائم تشخیص

خط سلامت: سرطان روده بزرگ در جهان رو به افزایش است.

رابطه سرطان روده بزرگ با شیرین کننده های مصنوعی+علائم تشخیص

سرطان روده بزرگ در افراد زیر 55 سال شیوع بیشتری پیدا کرده است.

به گزارش خط سلامت عوامل زیادی بر ابتلا به سرطان روده بزرگ تاثیر می گذارد.

سرطان روده بزرگ و شیرین کننده های مصنوعی

سرطان روده بزرگ در جوانان افزایش داشته است. همین امر موجب شده است محققان بررسی های بیشتری در خصوص سرطان روده بزرگ انجام دهند. اولین موضوعی که محققان به آن پرداختند ارتباط بین شیرین کننده های مصنوعی و سرطان بود. این بخش خاص از تحقیقات نشان داد یک ماده شیمیایی در یک شیرین کننده مصنوعی رایج باعث آسیب DNA می شود.

ماده شیمیایی مورد بحث سوکرالوز-6-استات، متابولیت شیرین کننده سوکرالوز بود. یافته های مطالعه نشان داد سوکرالوز به سلامت روده آسیب می رساند و منجر به استرس اکسیداتیو، التهاب و آسیب DNA می شود و از این رو خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد.

سرطان روده بزرگ در جوانان

موضوع بعدی محققان سرطان روده بزرگ بود و اینکه چقدر باید نگران دو برابر شدن موارد در سال های اخیر باشند. این مطالعه چهار علامت کلیدی مرتبط با افزایش خطر ابتلا به سرطان کولورکتال زودرس در بزرگسالان جوان را شناسایی کرد.

علائم شامل درد شکمی، خونریزی مقعدی، اسهال و کم خونی ناشی از فقر آهن بود. آنچه در این مطالعه تاکید شد این بود که داشتن تنها یکی از این علائم خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را تقریبا دو برابر می کند و این موضوع برای محققان تکان دهنده بود.

عوامل موثر بر سرطان روده

عوامل سبک زندگی نقش مستقیمی بر سرطان روده دارند. رژیم غذایی، سابقه سلامتی فرد و حتی سابقه خانوادگی سرطان روده بزرگ نیز نقش دارند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان