افراد ناموفق به علت این 9 عادت جلو نمی روند

خط سلامت: موفقیت در افراد مستلزم داشتن عادات مثبت است.

 افراد ناموفق به علت این 9 عادت جلو نمی روند

موفقیت باعث می شود افراد به جلو حرکت کنند.

به گزارش خط سلامت عاداتی در زندگی افراد وجود دارد که باعث عدم موفقیت می شود.

موفقیت و عادات

موفقیت باعث پیشرفت افراد می شود. افراد ناموفق عادت هایی دارند که آن ها را به دام می اندازد و نمی توانند به جلو حرکت کنند. عادات افرادی را که به نظر می رسد هرگز در زندگی پیشرفت نمی کنند در زیر آورده شده است:

اهمال کاری

افراد گاهی تمایل دارند هر از چند گاهی کارها را به تعویق بیندازند . اما برای برخی، به تعویق انداختن کار فقط یک اشتباه گاه به گاه نیست، بلکه یک روش زندگی است. این ها افرادی هستند که به نظر می رسد همیشه در یک نقطه گیر کرده اند و قادر به حرکت به جلو نیستند. آن ها بهانه هایی برای به تاخیر انداختن عمل پیدا می کنند و خود را متقاعد می کنند که «بعداً» آن را انجام خواهند داد.

و نکته اینجاست: "بعدا" تقریباً هرگز نمی آید. این به تعویق انداختن مداوم وظایف نه تنها مانع پیشرفت می شود، بلکه منجر به ایجاد استرس و اضطراب می شود.

ترس از شکست

در افراد ناموفق احتمال شکست به قدری در ذهن آن ها بزرگ است که ترجیح می دهند اصلاً تلاش نکنند. ماندن در منطقه آسایش آن ها آسان تر از سرمایه گذاری در ناشناخته ها است.

شکست پایان دنیا نیست و یک پله است، درسی که باید آموخت. تلاش کردن و شکست خوردن بهتر از این است که اصلا تلاش صورت نگیرد. ترس نباید جلوی رشد و موفقیت را بگیرد.

نادیده گرفتن رشد شخصی

افراد ناموفق اغلب اهمیت رشد شخصی را نادیده می گیرند. آن ها وارد یک روال می شوند و به آن پایبند می مانند، بدون اینکه متوجه شوند که این عدم پیشرفت شخصی آن ها را عقب نگه می دارد.

آن ها نیازی به یادگیری چیزهای جدید، بهبود مهارت های خود یا به چالش کشیدن باورهای خود نمی بینند. آن ها از ماندن در منطقه آسایش خود راضی هستند و نمی دانند که رشد زمانی اتفاق می افتد که افراد از آن خارج شوند.

رشد شخصی فقط در مورد پیشرفت حرفه ای نیست. این در مورد بهبود یک فرد به طور کلی است . نظیر بهبود عاطفی، ذهنی و فیزیکی.  با نادیده گرفتن رشد شخصی، افراد ناموفق ناآگاهانه مانع از پیشرفت خود در زندگی می شوند.

زندگی در گذشته

برخی از مردم عادت دارند روی گذشته تمرکز کنند، به خصوص قسمت های منفی. افراد ناموفق اغلب در گذشته زندگی می کنند و به اشتباهات قدیمی، شکست ها یا فرصت های از دست رفته چسبیده اند. آن ها این حوادث را بارها و بارها در ذهن خود تکرار می کنند و به آ نها اجازه می دهند تا اقدامات حال و آینده خود را دیکته کنند.

مشکل این است که آنها را از حرکت به جلو باز می دارد. آن‌ها آنقدر روی اتفاقات قبلی متمرکز شده‌اند که آنچه را که اکنون در حال رخ دادن است و آنچه ممکن است در آینده رخ دهد را از دست می‌دهند. برای پیشرفت در زندگی، باید از گذشته خود درس گرفت، نه اینکه در آن زندگی کرد.  

اجتناب از خطر

زندگی پر از خطر است. هر تصمیمی که گرقته شود سطحی از عدم اطمینان را شامل می‌شود.

اما برای برخی از افراد، تصور ریسک کردن بسیار دلهره آور است. آن ها ترجیح می دهند که ایمن بازی کنند، به آنچه می دانند پایبند باشند و از هرگونه احتمال شکست یا باخت اجتناب کنند.

متأسفانه این بیزاری از ریسک عادتی است که افراد ناموفق را از حرکت به جلو باز می دارد. آن‌ها فرصت‌های رشد و توسعه را از دست می‌دهند، زیرا از آنچه اشتباه پیش بیاید می‌ترسند.

بی توجهی به روابط

روابط نقش مهمی در شکل دادن به زندگی دارد. با این حال، بسیاری از افرادی که برای پیشرفت در زندگی تلاش می کنند، اغلب روابط اطراف خود را نادیده می گیرند. آنها اهمیت حفظ ارتباطات قوی با خانواده، دوستان و حتی همکاران را نادیده می گیرند.

سوگیری منفی

این تله ای است که بسیاری از افراد ناموفق در آن گرفتار می شوند. آن ها یک سوگیری منفی را ایجاد می کنند، بیشتر روی نکات منفی تمرکز می کنند و نکات مثبت را نادیده می گیرند.

عدم انضباط شخصی

بدون نظم و انضباط شخصی، حتی بهترین نیت ها نیز  به حاشیه می روند. این نیروی محرکه ای است که افراد را در مسیر نگه می دارد و تضمین می کند که برنامه ها و تعهدات خود را دنبال کنند.

متأسفانه این ویژگی است که بسیاری از افراد ناموفق فاقد آن هستند. آن ها اهداف بلند و رویاهای بزرگ دارند، اما بدون نظم و انضباط خود، این ها همان رویاها باقی می مانند.

انضباط شخصی برای حفظ این ثبات و پیشرفت مداوم به سمت اهدافتان کلیدی است.

نادیده گرفتن مراقبت از خود

در تلاش برای موفقیت، فراموش کردن اهمیت مراقبت از خود آسان است، اما نادیده گرفتن بهزیستی جسمی، عاطفی و روانی راهی مطمئن برای رکود در زندگی است.

افراد ناموفق اغلب مراقبت از خود را نادیده می گیرند. آن‌ها آنقدر روی دستیابی به اهداف خود متمرکز هستند که خود را تا مرز فرسودگی پیش می‌برند و متوجه نمی‌شوند که این در واقع نتیجه معکوس دارد.

موفقیت یک اتفاق یکباره نیست و نتیجه تلاش و عزم مداوم است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان