این میان وعده های سالم به کاهش وزن کمک می کنند

خط سلامت: کاهش وزن به وسیله یک رژیم غذایی کم کالری و مفید میسر می شود.

این میان وعده های سالم  به کاهش وزن کمک می کنند

کاهش وزن باید به روش اصولی باشد تا بدن دچار آسیب نشود.

به گزارش خط سلامت چند پیشنهاد میان وعده سالم و خوشمزه برای کاهش وزن در این مطلب آورده شده است.

کاهش وزن با میان وعده سالم

کاهش وزن دوره ایست که خوردن خوراکی های مفید و سالم توصیه می شود. در بخش زیر میان وعده های مقوی مناسب با کاهش وزن ارائه شده است.  

 سیب

در یک مطالعه، مصرف یک سیب قبل از غذا باعث کاهش 187 کالری در مقایسه با نخوردن یک سیب قبل از غذا شد.

آلو خشک

آلو خشک  یکی از خوراکی های مورد علاقه افراد برای ارضاء مصرف شیرینی درعین افزودن فیبر و ویتامین ها و مواد معدنی مفید به رژیم غذایی است.

هر آلو حاوی 25 کالری و سرشار از فیبر است. فیبر موجود در آلو به افراد کمک می کند برای مدت طولانی تری احساس سیری کنند و در عین حال قند خون خود را تنظیم کنند.

ماست یونانی

مطالعات نشان می دهد پروتئین لبنیات به سیری کمک می کند. ماست یونانی از بهترین غذاهای کم کالری و پروتئین بالا با حداقل یا بدون کربوهیدرات اضافه هستند. پروتئین نه تنها باعث می شود برای مدت طولانی تری افراد احساس سیری کنند، بلکه نشان داده شده است اسیدهای آمینه موجود در آن باعث بهبود ریکاوری و رشد عضلات پس از ورزش می شود.

بلغور جو دوسر

با توجه به فیبر بتا گلوکان جو دوسر و پروتئین موجود در آن، بلغور جو دوسر نه تنها یک انتخاب عالی برای صبحانه است، بلکه یک غذای غنی از مواد مغذی و رضایت بخش است. طبق مطالعات، خوردن یک وعده بلغور جو دوسر سبوس‌دار هضم غذا را به تاخیر می‌اندازد، هورمون‌های گرسنگی را کاهش می‌دهد و افراد را برای ساعت‌ها سیر نگه می‌دارد.

هوموس

هوموس به دلیل محتوای پروتئین و فیبر یک میان وعده عالی می باشد. هوموس منبع عالی پروتئین، فیبر، آهن و ویتامین های B است.

پسته

پسته منبع عالی پروتئین کامل و فیبر است، دو ماده مغذی که به سیری کمک می کنند.پسته از نظر تغذیه ای حاوی بیش از 30 ویتامین ضروری، مواد معدنی و آنتی اکسیدان است.

نان سبوس

به عنوان یک جایگزین کم کالری نان تست سبوس دار با آجیل و تکه های موز یا آووکادو، گوجه فرنگی و موزارلای تازه گزینه مناسبی برای یک میان وعده جذای و مفید است.

پاپ کورن

ذرت بو داده منبع غلات کامل، آنتی اکسیدان ها و ویتامین های گروه B است. پاپ کورن یک جایگزین کم کالری برای چیپس یا ترتیلا و سایر خوراکی های نمکی است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان