آیا دویدن برای کاهش وزن بهتر از پیاده روی است؟

خط سلامت: کاهش وزن از طریق راه های مختلفی متناسب با شرایط افراد برای چاقی و بهبود تناسب اندام توصیه می شود.

آیا دویدن برای کاهش وزن بهتر از پیاده روی است؟

کاهش وزن با ورزش کردن یکی از بهترین روش ها است.

به گزارش خط سلامت دویدن و پیاده روی دو روش رایج برای کاهش وزن در بین افراد است.

کاهش وزن با دویدن یا پیاده روی

کاهش وزن با دویدن ضربان قلب را بالا می برد. این یک باور رایج است که دویدن نسبت به پیاده روی کالری سوزی موثرتری دارد. طبق یک مطالعه دویدن یک ورزش با شدت بالاتر است که ضربان قلب را بیشتر از پیاده روی بالا می برد و بدن را برای سوزاندن کالری با سرعت بیشتری سوق می دهد.

دویدن به ساخت ماهیچه های بدون چربی، افزایش متابولیسم و ​​تسهیل کاهش وزن کمک می کند. ماهیچه ها هنگام دویدن سخت تر از پیاده روی کار می کنند و این تلاش اضافی منجر به سوزاندن کالری قابل توجهی بعد از تمرین می شود که به عنوان "اثر پس از سوزاندن" شناخته می شود.

با این حال، پیاده روی اگر با شدت و حجم کافی انجام شود، همچنان یک استراتژی کاهش وزن موثر است. دویدن برای انتخاب یک روش ورزشی مؤثرتر از پیاده‌روی برای کاهش وزن نیست، تا زمانی که به میزان مساوی کار انجام شود  توجه به این نکته مهم است که تعداد دقیق کالری سوزانده شده در طول ورزش از فردی به فرد دیگر بسته به جنس، سن و ضربان قلب متفاوت است.

پیاده روی و کاهش وزن

پیاده‌روی فعالیتی است که افراد اگر طولانی‌تر و مداوم‌تر راه بروند، کالری بیشتری می‌سوزانند و احساس بهتری نسبت به دویدن برای ورزش کاهش وزن خود خواهند داشت. ترکیبی از هر دو نیز یک استراتژی عالی است.

در حالی که دویدن کالری را سریع‌تر می‌سوزاند، دویدن و پیاده‌روی هر دو به فرد در کاهش کالری کمک می کنند.

برای بسیاری از افراد، پیاده روی گزینه ای ملایم تر و در دسترس تر از دویدن است، که اجازه می دهد جلسات ورزشی طولانی تری داشته باشند و منجر به سوزاندن کالری بیشتری در طول زمان می شود. در نهایت، موثرترین ورزش کاهش وزن، تمرینی است که به طور مداوم انجام شود. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان