این 4 فایده لیمو ترش باعث می شود عمرتان طولانی شود

خط سلامت: لیمو ترش یک میوه و از دسته مرکبات است که به خاطر طعم ترش آن معروف است.

این 4 فایده لیمو ترش باعث می شود عمرتان طولانی شود

لیمو ترش مملو از ویتامین C و آنتی اکسیدان هایی هستند که از سلامتی بدن حمایت می کنند.

به گزارش خط سلامت لیمو ترش فواید زیادی برای بدن دارد.

لیمو ترش و سلامتی

لیموترش به دلیل خواص بالا تجویزی برای سلامت بدن و پیشگیری از بیماری هاست. فواید لیمو ترش برای سلامتی شامل موارد زیر است:

 به جلوگیری از سنگ کلیه کمک می کند

سنگ کلیه رسوبات سختی هستند که از مواد معدنی تشکیل شده اند و در دستگاه ادراری جمع و  در کلیه ها تشکیل می شوند. سنگ کلیه حدود 10 درصد افراد را مبتلا می کند.

افزایش سطح اسید ضعیفی به نام سیترات ادرار و قلیایی کردن ادرار  به پیشگیری از سنگ کلیه کمک می کند. لیمو حاوی نوعی سیترات به نام اسید سیتریک است که به افزایش سطح سیترات ادرار کمک می کند. اسید سیتریک به کلسیم ادرار متصل می شود تا از اشباع بیش از حد ادرار جلوگیری کند.

همچنین به توده های سخت مواد معدنی به نام کریستال های اگزالات کلسیم متصل می شود تا از رشد آن ها و تبدیل شدن به سنگ های دردناک کلیه جلوگیری کند.

 از سلامت قلب پشتیبانی می کند

لیموترش  سرشار از ویتامین C و سایر آنتی اکسیدان هایی است که از سلامت قلب حمایت می کنند. مصرف کافی ویتامین C از سلول‌های شما در برابر رادیکال‌های آزاد آسیب‌رسان محافظت می‌کند. ترکیبات فنلی نوعی آنتی اکسیدان موجود در لیمو هستند که از فشار خون سالم، عملکرد اندوتلیال و سطح کلسترول لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL) پشتیبانی می کنند .

عملکرد اندوتلیال به این اشاره دارد که چگونه خون در سراسر بدن روان است. فشار خون بالا (فشار خون بالا)، سطح کلسترول LDL بالا و کاهش عملکرد اندوتلیال خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش می دهد.

جذب آهن را افزایش می دهد

یک لیمو ترش حاوی بیش از 30 درصد از ارزش روزانه (DV) شما برای ویتامین C است. ویتامین C برای جذب آهن و همچنین برای کاهش خطر بیماری قلبی مهم است.

جفت کردن منابع غذایی آهن با ویتامین C به جذب موثرتر آهن کمک می کند.

از آسیب سلولی جلوگیری می کند

آنتی اکسیدان های موجود در لیمو از آسیب سلولی مرتبط با بیماری هایی مانند بیماری قلبی عروقی، بیماری مزمن کلیوی، سرطان و بیماری انسدادی مزمن ریه (COPD) جلوگیری می کند. COPD گروهی از بیماری های مزمن و پیشرونده ریه است که جریان هوا را در ریه ها محدود می کند و باعث مشکل در تنفس می شود. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان