این 4 تغییر در سبک زندگی از دکتر بی نیازتان می کند

خط سلامت: سبک زندگی سالم یک روش برای داشتن یک روتین روزانه مناسب با سلامت بدن است.

این 4 تغییر در سبک زندگی از دکتر بی نیازتان می کند

سبک زندگی افراد تاثیر زیادی بر سلامت آن ها دارد.

به گزارش خط سلامت با چند تغییر ساده افراد می توانند سبک زندگی سالمی داشته باشند.

سبک زندگی سالم با ایجاد تغییرات

سبک زندگی سالم با اصلاح برخی عادات ایجاد می شود.  تغییرات کوچک زیر در روال زندگی تفاوت بزرگی ایجاد می کند:

پیاده روی روزانه

یک مطالعه جدید منتشر شده در Nature Communications نشان داد جایگزینی زمان بی تحرکی با فعالیت بدنی سبک مزایای عمده ای در مبارزه با چاقی کودکان دارد. پیاده‌ روی با فرزندان قبل از شام تفاوت بزرگی در سلامتی ایجاد می کند.

دیر شام نخورید

آنچه خورده می شود بر سلامت افراد تأثیر می گذارد.  طبق یک مطالعه جدید، هرچه اولین و آخرین وعده غذایی در روز زودتر باشد، برای سلامت قلب بهتر است.

محققان دریافتند به تاخیر انداختن اولین وعده غذایی در روز با افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی مرتبط است. به ازای هر ساعتی که وعده غذایی اولیه به تعویق می افتد، خطر ابتلا به مشکلات قلبی تا 6 درصد افزایش می یابد.

تحقیقات همچنین نشان داد هرچه بین وعده‌های غذایی شبانه و صبحگاهی بیشتر ناشتا باشید، خطر ابتلا به بیماری‌های عروق مغزی کاهش می‌یابد.

تمرین مدیتیشن و یوگا

بر اساس مطالعه ای روشن شده است، یک نوع خاص از مدیتیشن یوگا فواید عمده ای دارد . شرکت کنندگان مبتدی که دو هفته یوگا را امتحان کردند - نوعی تمرین مراقبه و ذهن آگاهی که به آن خواب یوگی یا روانی نیز گفته می شود - بهبودهایی در کیفیت خواب و همچنین توجه و حافظه خود مشاهده کردند.

رژیم غذایی گیاهی

عوامل خطر ابتلا به دیابت نوع 2 معمولاً شامل سبک زندگی کم تحرک، رژیم غذایی نامناسب، سیگار کشیدن، مصرف الکل و استرس است، اما یک مطالعه جدید نشان می دهد اتخاذ یک سبک زندگی سالم به طور قابل توجهی احتمال ابتلا به این بیماری را کاهش می دهد.

این تحقیق که بر اساس یک مطالعه 12 ساله با بیش از 113000 شرکت‌کننده انجام شد، نشان داد رژیم غذایی سرشار از میوه‌ها و سبزیجات تازه خطر ابتلا به دیابت را تا 24 درصد کاهش می‌دهد، حتی برای افرادی که دارای استعداد ژنتیکی هستند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان