چگونه تلویزیون را تمیز کنیم؟+فوت و فن های خراب نشدن صفحه تلویزیون

خط سلامت: تمیزکاری یک تلویزون صفحه تخت، فوت و فن خاص خودش را دارد.

چگونه تلویزیون را تمیز کنیم؟+فوت و فن های خراب نشدن صفحه تلویزیون

تمیزکاری یک تلویزیون صفحه تخت، بدون آسیب زدن به آن از طریق برخی فوت و فن های خاص امکان پذیر است.

به گزارش خط سلامت گرد و غبار، اثر انگشت و لکه‌ها در طول زمان ایجاد می شوند و نه تنها بر دید بیننده تأثیر می‌گذارند، بلکه ورود گرد و غبار بیش از حد به داخل به طور بالقوه به تلویزیون آسیب می‌رسانند.

تمیزکاری تلویزیون و فوت وفن آن 

تمیز کاری تلویزیون صفحه تخت در عرض چند دقیقه انجام می شود، اما استفاده از مواد و تکنیک های مناسب برای جلوگیری از آسیب و حفظ ظاهر دستگاه بسیار مهم است.

چند پیشنهاد برای تمیزکاری

هر چند وقت یکبار لازم است تلویزیون صفحه تخت نظافت شود.

تلویزیون صفحه تخت باید حداقل هفته ای یکبار تمیز شود. رعایت یک برنامه منظم تمیز کاری  به جلوگیری از تجمع آلودگی و نیاز به تمیز کردن شدید و عمیق کمک می کند.

ابزار و لوازم

پارچه میکروفیبر

بطری اسپری

آب مقطر یا تصفیه شده

مایع ظرفشویی ملایم

سرکه

نحوه تمیز کاری تلویزیون صفحه تخت

مرحله 1

تلویزیون را خاموش کنید

برای شروع، تلویزیون را خاموش کنید و اجازه دهید خنک شود. با خاموش کردن تلویزیون گرد و غبار، اثر انگشت، لکه و کثیفی را برای تمیز کردن بهتر راحت تر می بینید. اگر می‌خواهید اقدامات احتیاطی بیشتری انجام دهید، تلویزیون را از برق بکشید تا از هرگونه مشکل الکتریکی جلوگیری شود.

مرحله 2

دفترچه راهنما را بررسی کنید 

توصیه‌های تمیز کردن بسته به تلویزیون‌ها و سازنده‌های مختلف متفاوت است، بنابراین برای دستورالعمل‌های خاص حتماً دفترچه راهنما را بخوانید.

مرحله 3

با یک پارچه نرم شروع کنید

به آرامی از یک پارچه میکروفیبر خشک برای تمیز کردن قاب، پایه و قاب استفاده کنید. علاوه بر استفاده از پارچه میکروفیبر، از گردگیر برای تمیز کردن تلویزیون و دسترسی به نقاط سخت‌تر مانند دریچه‌ها و دریچه‌ها استفاده کنید.

برای صفحه نمایش، از یک پارچه میکروفیبر ضد الکتریسیته ساکن برای پاک کردن لکه ها و اثر انگشت استفاده کنید. از بالا شروع کنید و به طور یکنواخت پاک کنید و به سمت پایین صفحه حرکت کنید. از اعمال فشار زیاد خودداری کنید.

اگر روی تلویزیون گرد و غبار زیادی وجود دارد، ابتدا از گردگیر استفاده کنید، سپس تلویزیون را با یک پارچه پاک کنید. 

مرحله 4

از پارچه مرطوب برای لکه های سرسخت استفاده کنید

اگر یک پارچه خشک از خاک و کثیف سرسخت خلاص نمی شود، سعی کنید از یک پارچه میکروفیبر مرطوب و آب مقطر یا فیلتر شده استفاده کنید.

برای تمیز کردن تلویزیون صفحه تخت با یک پارچه مرطوب، آب تصفیه شده یا مقطر را به یک بطری اسپری اضافه کنید و یک پارچه میکروفیبر تمیز اسپری کنید تا کمی مرطوب شود. با استفاده از پارچه مرطوب، از بالای صفحه شروع کنید و به سمت پایین حرکت کنید.

نکته

می توانید برای از بین بردن لکه های قوی از یک پارچه میکروفیبر مرطوب و آب مقطر یا فیلتر شده استفاده کنید.

مرحله 5

از مایع ظرفشویی یا سرکه سفیداستفاده کنید

اگر هنگام تلاش برای از بین بردن گرد و غبار، کثیفی و اثر انگشت، پارچه های خشک یا مرطوب آن را از بین برند، استفاده از محلولی ساخته شده از آب و مایع ظرفشویی توصیه می شود.

برای تهیه محلول آب و صابوناز نسبت آب به نسبت 100 به1 استفاده کنید. با استفاده از یک بطری اسپری، یک پارچه میکروفیبر تمیز را با مخلوط صابون رقیق شده به آرامی خیس کنید و صفحه را پاک کنید.

اگر یک پارچه خشک، پارچه مرطوب یا محلول مایع ظرفشویی رقیق شده جواب نمی دهد، مخلوطی از سرکه و آب را امتحان کنید تا لکه ها و کثیفی ها را از بین ببرید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان