5 مزیت شگفت انگیز آکای بری+خوش فرم و خوش فکر می شوید

خط سلامت: توت خانواده ای از میوه هاست که انواع مختلفی دارد.

5 مزیت شگفت انگیز آکای بری+خوش فرم و خوش فکر می شوید

توت ها خواص مختلفی برای سلامتی دارند.

به گزارش خط سلامت آکای بری از یکی از انواع توت است که در اینجا به بررسی خواص آن می پردازیم.

 آکای بری یا توت آکای

توت آکای یا آکای بری برای سلامت پوست و مغز عالی است. آکای بری یک مکمل عالی برای یک رژیم غذایی سالم است.

فواید آکای بری

آکای بری از درخت نخل آکای بومی جنگل‌های آمازون در آمریکای جنوبی می‌آیند. رنگ آن ها بنفش مایل به آبی است و اندازه و شکلی شبیه به بلوبری بزرگ دارد. آن ها به دلیل مزایای بالقوه سلامتی خود به عنوان یک "ابر غذا" محبوبیت پیدا کرده اند.

آکای بری سرشار از مواد مغذی ضروری از جمله آنتی اکسیدان ها، فیبر، چربی های سالم، ویتامین C و ویتامین A و مواد معدنی مانند پتاسیم و کلسیم است. آن ها همچنین سرشار از چربی های سالم و دارای محتوای قند کم، همراه با بسیاری از مواد معدنی و ترکیبات مانند آنتوسیانین هستند. در اینجا فواید سلامتی آکای بری آورده شده است:

حاوی آنتی اکسیدان است

 آکای بری به دلیل محتوای آنتی اکسیدانی بالای خود شناخته شده است و به محافظت از سلول ها در برابر آسیب اکسیداتیو ناشی از رادیکال های آزاد کمک می کند.

اگر اثر رادیکال‌های آزاد توسط آنتی‌اکسیدان‌ها خنثی نشود، رادیکال‌های آزاد به سلول‌ها آسیب می رسانند و باعث ایجاد بیماری در بدن می شوند. آنتی اکسیدان ها با فواید سلامتی مختلفی از جمله کاهش خطر بیماری های مزمن مانند سرطان، دیابت و بیماری های قلبی مرتبط هستند.

سلامت پوست

آنتی اکسیدان های موجود در توت آکای با مبارزه با استرس اکسیداتیو باعث سلامت پوست و کاهش علائم پیری می شود.

سلامت قلب

آکای بری به کاهش سطح کلسترول و بهبود سلامت کلی قلب به دلیل داشتن چربی های سالم و آنتی اکسیدان ها کمک می کند.

مدیریت وزن

مکمل‌های آکای بری گاهی برای کاهش وزن به بازار عرضه می‌شوند، اما شواهد علمی محدودی برای حمایت از این ادعا وجود دارد. فیبر موجود در آکای بری به احساس سیری برای مدت طولانی کمک می کند و در نتیجه به کاهش وزن کمک می کند.

سلامت مغز

بیماری های مغزی مانند بیماری آلزایمر و پارکینسون بیشتر به دلیل افزایش سن رخ می دهند و هیچ درمانی ندارند. با این حال، غذاهای خاصی غنی از آنتی اکسیدان ها و ترکیبات ضد التهابی هستند که خطر ابتلا به چنین بیماری هایی را کاهش می دهند.

آنتوسیانین که به وفور در آکای بری یافت می شود به کاهش استرس اکسیداتیو و التهاب کمک می کند و در نتیجه سلامت مغز را تقویت می کند. این ترکیبات برای تقویت حافظه نیز شناخته شده اند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان