با این روش های سنتی ترش نمی کنید

خط سلامت: هضم غذا در دستگاه گوارش رخ می دهد. به همین دلیل دستگاه گوارش باید همیشه به خوبی کار کند.

با این روش های سنتی ترش نمی کنید

هضم غذا با استفاده از برخی روش ها سریع تر انجام می شود. پاکسازی روده بزرگ تاثیر زیادی بر فرایند هضم غذا دارد.

به گزارش خط سلامت روش های زیر برای پاکسازی روده بزرگ و همچنین کمک به فرایند هضم غذا پیشنهاد می شود.

هضم غذا و پاکسازی روده بزرگ

هضم غذا با عملکرد بهتر روده بزرگ مرتبط است. روش های خانگی زیر برای پاکسازی روده بزرگ و هضم بهتر غذا پیشنهاد می شود:

نوشیدن آب : نوشیدن مقدار زیادی آب و هیدراته ماندن ساده ترین راه برای تنظیم هضم است . نوشیدن شش تا هشت لیوان آب ولرم در روز برای پاکسازی روده بزرگ توصیه می شود. علاوه بر این، خوردن میوه ها و سبزیجات تازه با محتوای آب بالا مانند هندوانه و گوجه فرنگی مفید خواهد بود.

ترکیب آب نمک:  مخلوط کردن دو قاشق چایخوری نمک دریا یا نمک صورتی با آب ولرم و نوشیدن آن با معده خالی مفید است. در عرض چند دقیقه حرکات روده بزرگ را تحریک می کند. این کار دو بار در روز انجام می شود.

رژیم غذایی پر فیبر :  فیبر یک ماده مغذی ضروری است و در غذاهای گیاهی کامل و سالم مانند میوه ها، سبزیجات، غلات، آجیل، دانه ها و غیره وجود دارد. فیبرها به حجیم شدن مواد اضافی در روده بزرگ کمک می کنند. آنها یبوست و روده های بیش فعال را تنظیم کنند. آن ها همچنین باکتری های مفید را تقویت می کنند.

آب لیمو و عسل:  آب لیموی تازه، یک قاشق چایخوری عسل و کمی نمک را با آب گرم مخلوط کنید و صبح ناشتا بنوشید.  

آبمیوه ها و اسموتی ها:  این ها شامل آب میوه و سبزیجات مفید است. آب سیب، لیمو و آلوئه ورا به پاکسازی روده بزرگ کمک می کند. آن ها همچنین حاوی مواد مغذی مفید برای بدن هستند.

پروبیوتیک ها :  پروبیوتیک ها به پاکسازی روده بزرگ و تقویت باکتری های خوب در روده کمک می کنند. غذاهایی مانند ماست، خیارشور، سرکه سیب و سایر غذاهای تخمیر شده پروبیوتیک های خوبی هستند.

دمنوش های گیاهی:  امتحان کردن برخی دمنوش های گیاهی به سلامت گوارش از طریق روده بزرگ کمک می کند. گیاهان ملین مانند پسیلیوم، آلوئه ورا و ریشه گل ختمی به یبوست کمک می کنند .

زنجبیل :  زنجبیل هضم غذا را تحریک می کند. می توان آن را به آب میوه های دیگر یا چای اضافه کرد یا مستقیماً خورد. یک قاشق چایخوری آب زنجبیل و عسل را با یک فنجان آب گرم مخلوط کنید. این ترکیب یک یا دو بار در روز مصرف شود.

روغن ماهی : روغن ماهی به عنوان مکمل نیز مصرف می شود. آن ها حاوی اسیدهای چرب امگا 3 هستند و برای پاکسازی روده بزرگ موثر هستند.برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان