جدیدترین شیوه برای کاهش مشکلات آلزایمر

خط سلامت: آلزایمر بیماری مرتبط با عملکرد مغز است و عوارض زیادی به همراه دارد.

جدیدترین شیوه برای کاهش مشکلات آلزایمر

آلزایمر تاثیر زیادی بر سلامت جسم و روان افراد دارد. روان درمانی و صحبت با روانشناس بالینی یکی از روش های کمک کننده در درمان آلزایمر است.

به گزارش خط سلامت یک مطالعه جدید نشان می دهد روان درمانی و صحبت با روانشناس بالینی  به 63 درصد از افراد مبتلا به آلزایمر کمک کرد تا علائم افسردگی یا اضطراب خود را کاهش دهند.

آلزایمر و روان درمانی

آلزایمر تاثیر زیادی بر اضطراب و افسردگی دارد. یک تیم تحقیقاتی نشان داد روان درمانی و صحبت با روانشناس بالینی  به 40 درصد از شرکت‌کنندگان کمک کرد تا علائم خود را بهبود بخشند تا جایی که دیگر تشخیص داده نمی‌شود افسردگی یا اضطراب دارند. تحقیقات گذشته نشان داده است بسیاری از افراد مبتلا به آلزایمر نیز نگرانی‌های مربوط به سلامت روانی مانند افسردگی و منبع قابل اعتماد اضطراب دارند.

روان درمانی چیست?

روان درمانی یک فرایند مشاوره ای و یاری دهنده است که شامل صحبت با یک متخصص سلامت روان در مورد آنچه افراد را آزار می دهد، می شود. آنچه افراد در مورد آن صحبت می کنند از فردی به فرد دیگر متفاوت است و ممکن است شامل بحث هایی در مورد اینکه در حال حاضر چه احساسی دارند، به آنچه اخیراً به آن فکر کرده اند و هر گونه نگرانی سلامتی که داشته باشند، مانند مشکلات خواب می باشد. جلسات روان درمانی به صورت چهره به چهره و  انفرادی است. 

تاثیر روان درمانی بر تقویت مغز

تحقیقات گذشته نشان می دهد زمانی که یک فرد افکار خود را به صورت شفاهی بیان می کند، احساس غم، عصبانیت و درد کاهش می یابد. یک مطالعه قبلی نشان داد روان درمانی به تقویت ارتباطات خاص در عملکرد مغز کمک می کند و بر بهبود طولانی مدت فرد تأثیر می گذارند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان