علائمی که سرطان پروستات را نشان می دهد/ این سرطان مردانه را جدی بگیرید

خط سلامت: پروستات سالم از بشقاب شما شروع می شود.

علائمی که سرطان پروستات را  نشان می دهد/ این سرطان مردانه را جدی بگیرید

پروستات سالم از بشقاب شما شروع می شود.

به گزارش خط سلامت از هر هشت مرد یک نفر در مقطعی از زندگی خود به سرطان پروستات مبتلا می شود . تحقیقات به طور مداوم تأثیری را که عادات غذایی و سبک زندگی می تواند بر سلامت پروستات داشته باشد نشان داده است .

پروستات و غذا رابطه دارند

مطالعات اخیر نشان می دهد رژیم های غذایی غنی از اسیدهای چرب امگا 3، رشد سرطان پروستات را کاهش می دهد، در حالی که رژیم های غذایی که باعث التهاب می شوند خطر ابتلا به سرطان تهاجمی پروستات را افزایش می دهند.

سایر عوامل سبک زندگی مانند مصرف بیشتر سبزیجات و چای کاهش مصرف چربی، پرهیز از الکل و سیگار و حفظ وزن مناسب می توانند خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش دهند.

سلامت پروستات

سلامت پروستات و سرطان پروستات در زندگی مردان بسیار مهم است. اغلب گفته می شود اگر مردی به اندازه کافی عمر کند، در نهایت به سرطان پروستات مبتلا می شود.

بسیاری از مردان با شروع مشکلات ادراری به دنبال مراقبت نمی روند، اما این می تواند اولین نشانه مشکلات پروستات باشد .حفظ یک سبک زندگی سالم با یک رژیم غذایی سالم و متعادل در سلامت پروستات مهم است، زیرا این امر می تواند سلامت کلی را ارتقا و خطر پیشرفت بیماری ها را کاهش دهد.

چرا سلامت پروستات مهم است؟

سرطان پروستات، بزرگ شدن پروستات و التهاب پروستات کیفیت زندگی مردان را تحت تاثیر قرار می دهند. سلامت پروستات تضمین می‌کند می‌توانید با افزایش سن از یک زندگی فعال و راحت لذت ببرید و می‌تواند به رفع مشکلات احتمالی در اوایل زمانی که درمان آسان‌تر باشد، کمک کند .

سرطان پروستات در مردان نسبتاً شایع است و با افزایش سن خطر آن افزایش می‌یابد. خبر خوب این است که اگر زود تشخیص داده شود، احتمال قابل درمان بودن سرطان وجود دارد. بنابراین به سلامت خود توجه کنید و اگر چیزی غیرعادی پیدا کردید مانند مشکل در ادرار کردن، تکرر ادرار یا یافتن خون در ادرار یا مایع منی، با پزشک صحبت کنید.

برای بهبود سلامت پروستات  چه کار می توانید انجام دهید؟

در کنار خوردن یک رژیم غذایی سالم شرکت در فعالیت بدنی، ترک سیگار و الکل همگی برای سلامت پروستات کلیدی هستند. اولویت دادن به یک سبک زندگی سالم باعث ارتقای سلامت و سلامت کلی برای پروستات و فراتر از آن می شود.

هیچ یک از علائم هشدار دهنده اولیه را نادیده نگیرید. برخی از علائم هشدار دهنده اولیه شامل ادرار دردناک، میل مداوم به ادرار کردن که شامل بیداری در طول شب، انزال دردناک، اختلال نعوظ و حتی درد در ناحیه کمر، ناحیه لگن یا باسن است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان