مغزتان با این فعالیت لذتبخش همیشه فعال می ماند

خط سلامت: مغز برای عملکرد بهتر نیاز به تمرین و تقویت دارد.

مغزتان با این فعالیت لذتبخش همیشه فعال می ماند

مغز با افزایش سن عملکرد ضعیف تری پیدا می کند.

به گزارش خط سلامت بازی های کلمات بر عملکرد مغز تاثیرات مثبتی دارد.

مغز و بازی

مغز با افزایش سن کندتر می شود . با افزایش سن ، به خاطر آوردن برخی از کلمات یا نام ها دشوارتر می شود. انجام چند وظیفه‌ به طور همزمان  نیز سخت‌تر می شود. راه های زیادی برای تقویت مغز و کمک به حافظه  وجود دارد. یکی از این راه ها بازی کلمات است.

درحالی که متغیرهای زیادی  برای افزایش عملکرد مغز وجود دارد. فعالیت های تحریک کننده مانند یادگیری یک زبان جدید، کسب یک مجموعه مهارت جدید، یا بازی با کلمات نقش مهمی در عملکرد مغز دارند.

مزایای بازی برای مغز

دلیل مفید بودن بازی‌های کلماتی برای سلامت مغز این است که توجه، روانی کلامی، حافظه و سرعت پردازش را بهبود می بخشند. یک مطالعه 68 ساله نشان داد انجام بازی های آنالوگ (بازی های غیر دیجیتالی) با سلامت شناختی بهتر در سنین بالا مرتبط است.

مطالعه دیگری نشان داد انجام جدول کلمات متقاطع کاهش حافظه را در افراد مبتلا به زوال عقل در مقایسه با افرادی که جدول کلمات متقاطع انجام نمی دادند به طور متوسط ​​2.5 سال به تاخیر انداخت.

بهترین بازی ها برای مغز

مطالعه علمی دیگر نشان داد انجام منظم سودوکو یا بازی‌های مشابه با نمرات حافظه بالاتر مرتبط است. بازی‌های کلمات مانند جدول کلمات متقاطع و اسکربل عالی هستند، اما پازل‌های اعداد مانند سودوکو و شطرنج نیز برای پشتیبانی از حافظه فوق‌العاده هستند.

از آنجا که یادگیری یک زبان جدید با افزایش سلامت مغز مرتبط است ، دانلود یک برنامه زبان دوم یک راه عالی برای حمایت از مغز است. به طورکلی هر بازی که نوعی تحریک فکری را فراهم می کند، فایده دارد. انجام یک بازی نمی‌تواند عاداتی را که برای سلامت مغز مخرب شناخته می‌شوند، از بین ببرد، مانند داشتن رژیم غذایی سرشار از غذاهای فوق فرآوری‌شده ، نداشتن خواب کافی  و ورزش نکردن . اما اگر به دنبال یک دلیل بیشتر برای انجام بازی هستید این پیشنهاد را از دست ندهید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان