این 7 گروه اصلا خوشبخت نمی شوند

خط سلامت: خوشبختی احساس آرامش توام با رضایت است.

این 7 گروه اصلا خوشبخت نمی شوند

خوشبختی باعث ایجاد احساس شادی می شود.

به گزارش خط سلامت برخی افراد احساس خوشبختی در زندگی نمی کنند و نمی توانند برای آن تلاش کنند. 

خوشبختی و ویژگی های شخصیتی

خوشبختی در افراد به ویژگی های شخصیتی نیز بستگی دارد. افرادیکه احساس خوشبختی نمی کنند ویژگی های شخصیتی خاص زیر را دارند:

کمال گرایی

برای برخی افراد "بهترین" معنای کاملاً جدیدی  پیدا می کند و تبدیل به "کامل" می شود. یک فرد کمال گرا هرگز از آنچه به دست می آورد کاملاً راضی نیست. برای آن ها همیشه این احساس آزاردهنده وجود دارد که می توانستند بهتر انجام دهند. این تعقیب و گریز مداوم برای رسیدن به کمال ، حفظ شادی و خوشبختی را سخت می کند.

 بیش از حد فکر کردن

افرادیکه بیش از حد فکر می کنند اغلب با شادی و خوشبختی دست و پنجه نرم می‌کنند، زیرا بیش از حد مشغول نگرانی در مورد «چه می‌شد» هستند. بیش از حد فکر کردن مانند راه رفتن روی طناب محکمی از استرس و اضطراب است.

 ترس از شکست

ترس از شکست مانع بزرگی در مسیر خوشبختی است. ترس از شکست از ریسک پذیری جلوگیری می کند و به افراد اجازه نمی دهد در مسیر خوشبختی حرکت کنند.

بدبینی

نگاه افراد به زندگی بر احساس شادی و خوشبختی آن ها اثر می گذارد. مطالعات نشان داده‌اند بدبین‌ها، کسانی که تمایل دارند نیمه خالی لیوان را ببینند، اغلب بیشتر با شادی دست و پنجه نرم می‌کنند. آن ها بیشتر روی نکات منفی زندگی تمرکز می کنند. خوشبینی آموختنی است. افکار منفی با جملات مثبت تغییر می کند.

ناتوانی در نه گفتن

برخی افراد توانایی نه گفتن ندارند. بله گفتن مداوم زمانی که قلب نه را فریاد می زند، منجر به فرسودگی، رنجش و از دست دادن شادی در زندگی می شود. نه گفتن اشکالی ندارد و ضروری است. محافظت فرد از زمان و انرژی خود خودخواهانه نیست بلکه خودمراقبتی است. خودمراقبتی یک عنصر حیاتی در دستور العمل برای خوشبختی است.

مقایسه خود با دیگران

نگاهی به زندگی دیگران و مقایسه با زندگی خود دزد شادی در وجود افراد است. مقایسه کردن تمرکز را از پیشرفت خود و سفر منحصر به فرد خود به حلقه برجسته شخص دیگری تغییر می دهد. هر کس در مسیر خود است، با مجموعه ای از چالش ها و پیروزی های خود.

مشکل در رها کردن مسائل

نگه داشتن کینه یا آسیب‌های گذشته براحساس خوشبختی و شادی اثر می گذارد. مطالعات نشان داده‌اند افرادی که برای رها کردن رویدادهای منفی گذشته تلاش می‌کنند، اغلب احساس شادی و رضایت برایشان سخت‌تر است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان