فقط با این شیوه ها روزتان پر از انرژی می شود

خط سلامت: عادات صبحگاهی روتین خاصی برای شروع روز است.

 فقط با این شیوه ها روزتان پر از انرژی می شود

عادات صبحگاهی اگر شامل یک روتین مناسب سلامت بدن باشد از خستگی و کسل بودن در کل روز جلوگیری می کند.

به گزارش خط سلامت نکاتی برای عادات صبحگاهی وجود دارد که با رعایت آن افراد روز خود را با انرژی بیشتری شروع می کنند.

عادات صبحگاهی انرژی بخش

عادات صبحگاهی تأثیر قابل توجهی بر سطح انرژی و بهره وری افراد دارد. نکات زیر چند عادات صبحگاهی انرژی بخش برای شروع روز هستند:

هیدراتاسیون بدن

افراد با احساس خشکی از خواب بیدار می شوند زیرا بدن چند ساعت بدون آب مانده است. افرادی که هرگز احساس خستگی یا تنبلی نمی کنند روز خود را با نوشیدن یک یا دو لیوان آب، حتی قبل از قهوه صبحگاهی، شروع می کنند.

این عادت ساده برای سطوح انرژی روزانه معجزه کند. این کار به شروع متابولیسم ، دفع سموم و آبرسانی به بدن بعد از یک خواب طولانی شبانه کمک می کند.

برنامه ورزشی صبحگاهی

تمرینات صبحگاهی چیزی بیشتر از کمک به تناسب اندام را انجام می دهد. ورزش صبحگاهی سطح اندورفین (هورمون های احساس خوب) را افزایش می دهد، خلق و خو را بهبود می بخشد و سبب افزایش متابولیسم بدن می شود.

خوردن صبحانه سالم

افرادیکه صبحانه سالم می خورند تمرکز بیشتری دارند و کمتر احتمال دارد افت انرژی را در اواسط روز تجربه کنند. صبحانه مهم ترین وعده غذایی روز است .

بیدار شدن بعد از اولین زنگ هشدار

وقتی افراد  چرت می زنند و دوباره به خواب می روند، بدن گیج می شود و به چرخه خواب جدیدی بازمی گردد که زمانی برای اتمام آن نخواهد داشت.

این کار باعث می شود افراد احساس گیجی و خستگی بیشتری نسبت به زمانی که برای اولین بار زنگ ساعت به صدا درآمده بود پیدا کنند. افراد پر انرژی عادت می کنند به محض اینکه زنگ هشدارشان به صدا درآمد، از جایشان بلند شوند. بیدار شدن فوری به تنظیم ریتم ساعت داخلی بدن کمک می کند و باعث می شود بیدار شدن از خواب در صبح کمتر دردسرساز شود.

دریافت نور خورشید

قرار گرفتن در معرض نور طبیعی در صبح به تنظیم ساعت داخلی بدن یا ریتم شبانه روزی بدن کمک می کند.  افرادی که هرگز احساس خستگی نمی‌کنند، این را می‌دانند و به این نکته توجه می‌کنند که بیرون بیایند، پنجره‌ای را باز کنند یا به سادگی پرده‌ها را بکشند تا نور طبیعی اول صبح وارد شود. نور طبیعی باعث افزایش تولید ویتامین D در بدن می شود و برای انرژی و سلامت کلی ضروری است.

تمرین ذهن آگاهی

تمرینات تمرکز حواس  و ذهن آگاهی در صبح افراد را برای شروع یک روز با آرامش آماده می کند. افرادی که هرگز احساس خستگی یا تنبلی نمی‌کنند، اغلب در صبح‌های تمرینات تمرکز حواس انجام می دهند. تمریناتی مانند مدیتیشن، یادداشت روزانه یا صرف لذت بردن از یک فنجان چای در سکوت برای ذهن آگاهی پیشنهاد می شوند.

برنامه خواب ثابت

افرادی که هرگز احساس خستگی یا تنبلی نمی کنند، اهمیت یک خواب خوب شبانه را درک می کنند . آن ها به یک برنامه خواب ثابت، حتی در تعطیلات آخر هفته پایبند هستند. یعنی هر روز سر ساعت مشخصی به رختخواب بروند و از خواب بیدار شوند. این ثبات به تنظیم ساعت بدن کمک می کند و  کیفیت خواب را به میزان قابل توجهی بهبود می بخشد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان