درد میگرن با این سه ویتامین کم می شود

خط سلامت: میگرن یک بیماری با سر درد های دوره ای ناتوان کننده است.

درد میگرن با این سه ویتامین کم می شود

میگرن دلایل مختلفی دارد و درمان های مختلفی برای آن وجود دارد. 

به گزارش خط سلامت در حالی که بسیاری از مردم با مصرف داروهای تجویزی تسکین می یابند، شواهد محدودی وجود دارد که نشان می دهد برخی ویتامین ها شدت، مدت یا دفعات میگرن را کاهش می دهند.

میگرن و رژیم غذایی

میگرن به وسیله یک رژیم غذایی سالم و مغذی بهبود می یابد. محققان تأثیر بسیاری از مواد مغذی بر میگرن را بررسی کرده‌اند برخی از آن‌ها شامل ویتامین B2، منیزیم و کوآنزیم Q10 (CoQ10) است. این مطلب به بررسی ویتامین هایی می پردازد که به افراد مبتلا به میگرن کمک می کند.

انواع ویتامین های موثر بر میگرن

چند ویتامین وجود دارد که دانشمندان به عنوان داروهای بالقوه میگرن در مورد آن ها تحقیق کرده اند. شواهد محدود نشان می دهد ویتامین ها و مکمل های زیر به کاهش شدت یا دفعات حملات میگرن کمک می کنند:

ویتامین B2

ویتامین B2 یا ریبوفلاوین نقش مهمی در متابولیسم غذا و تبدیل به انرژی دارد. غذاهایی مانند گوشت، تخم مرغ، شیر، آجیل و سبزیجات سبز منبع خوبی از این آنتی اکسیدان هستند.

در یک مطالعه که در مجله نورولوژی منتشر شده، 23 شرکت کننده دوزهای بالایی از ریبوفلاوین را به مدت 6 ماه مصرف کردند. آنها گزارش دادند هم تعداد و هم مدت سردرد های میگرنی پس از 3 تا 6 ماه حدود 50٪ کاهش یافته است.

منیزیم

منیزیم یک ماده معدنی است و برای عملکرد اعصاب، فشار خون و کنترل قند خون ضروری است. در طول سال ها، دانشمندان در مورد اهمیت آن برای کاهش میگرن اختلاف نظر داشتند.

یک بررسی نشان داد منیزیم به طور موثرتری نسبت به دارونماها از میگرن جلوگیری می کند. منابع غذایی خوب منیزیم شامل لوبیا، بادام، آووکادو، موز، کلم بروکلی و اسفناج است.

کوآنزیم کیو10

CoQ10 یک ماده ویتامین مانند است و عملکردهای مختلفی در بدن دارد. به عنوان مثال به تولید انرژی کمک می کند و به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند. ماهی ها، گوشت و غلات کامل کوآنزیم کیو10 کافی را در رژیم غذایی بسیاری از افراد تامین می کنند.

با این حال، مکمل ها ممکن است برای مبتلایان به میگرن مفید باشند. آکادمی نورولوژی آمریکا توصیه می کند که کوآنزیم کیو10(CoQ10) را با 100 میلی گرم سه بار در روز امتحان کنید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان