این دو سبزی آنتی بیوتیک ریه است/ عفونت ریه را نابود می کند

خط سلامت: عفونت ریه به معنای ایجاد التهاب و عفونت در یک یا هر دوی ریه ها می باشد.

این دو سبزی آنتی بیوتیک ریه است/ عفونت ریه را نابود می کند

عفونت ریه سالانه افراد زیادی را درگیر می کند.

به گزارش خط سلامت محققان دریافتند مولکول‌های موجود در سبزیجاتی مانند کلم بروکلی یا گل کلم به حفظ یک سد سالم در ریه و کاهش عفونت کمک می‌کنند.

عفونت ریه و درمان طبیعی

عفونت ریه به وسیله داروهای شیمیایی مختلفی درمان می شود. به تازگی محققان تاثیر انواع کلم را بر سلامت ریه کشف کردند.

AHR - گیرنده هیدروکربنی آریل - پروتئینی است که در مکان‌هایی مانند روده و ریه یافت می‌شود. مولکول های طبیعی موجود در سبزیجات چلیپایی به عنوان مثال کلم پیچ، گل کلم و کلم بروکلی رژیم غذایی مناسبی برای AHR هستند، به این معنی که پس از خوردن، AHR را برای هدف قرار دادن تعدادی از ژن ها فعال می کنند.

برخی از ژن‌های مورد هدف سیستم AHR را خاموش می‌کنند و به آن اجازه می‌دهند تا خود تنظیم شود. تأثیر AHR بر سلول‌های ایمنی به خوبی درک شده است، اما این تحقیق که در Nature منتشر شد اکنون نشان می‌دهد  AHR در سلول‌های اندوتلیال پوشاننده عروق خونی در ریه نیز بسیار فعال است.

سد ریوی بین بدن و هوای بیرون فقط از دو لایه تشکیل شده است، یکی از سلول های اندوتلیال و دیگری از سلول های اپیتلیال، زیرا نیاز به اجازه ورود اکسیژن دارد. اما این مانع نیز باید در برابر آلودگی یا ویروس ها و باکتری ها قوی نگه داشته شود با توجه به تحقیقات انجام شده .AHR برای حفظ یک مانع قوی در سیستم ایمنی مهم است.

افراد درهنگام بیماری کمتر احتمال دارد رژیم غذایی مناسبی داشته باشند، بنابراین مولکول‌های سبزیجات را که باعث کارکرد این سیستم می‌شود، مصرف نمی‌کنند. آنچه محققان شناسایی کردند یک محور روده-ریه ای است که رژیم غذایی را به محافظت در برابر عفونت ریه از طریق سلول‌های اندوتلیال مرتبط می‌کند. عوامل رژیم غذایی AHR را در سلول‌های اندوتلیال روده فعال می‌کنند و از تولید مثل بیش از حد سلول و التهاب جلوگیری می‌کنند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان