قرص های ضد بارداری این سرطان را در زنان افزایش می دهد

خط سلامت: بارداری یکی از مسائل مهم در طول زندگی زنان است.

قرص های ضد بارداری این سرطان را در زنان افزایش می دهد

بارداری گاه با توجه به شرایط برخی زنان ناخواسته اتفاق می افتد.

به گزارش خط سلامت بارداری در زنان به روش های مختلفی کنترل می شود. یکی از روش ها استفاده از داروهای ضد بارداری است. داروهای ضد بارداری مزایا و معایبی دارد.

بارداری و راه های جلوگیری از آن

بارداری در زنان در برخی شرایط امکان پذیر نیست به همین دلیل زنان از داروهای ضد بارداری استفاده می کنند. طبق تحقیقات محققان داروهای ضد بارداری با خطر ابتلا به سرطان سینه مرتبط است.

داروهای ضد بارداری خوراکی از هورمون‌ برای جلوگیری از باردار شدن افراد استفاده می‌کنند که سلول‌های سینه را بیش از حد تحریک می کند و خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش می دهد. با این حال، انواع دیگری از پیشگیری از بارداری به جز داروهای ضد بارداری  وجود دارد و فرد بدون افزایش خطر ابتلا به سرطان سینه از بارداری ناخواسته جلوگیری می کند.

داروهای ضد بارداری و سرطان سینه

طبق یک مطالعه استفاده از داروهای ضد بارداری خطر ابتلا به سرطان سینه را در افراد افزایش می دهد.

این مطالعه روی1.8 میلیون زن در دانمارک که 15 تا 49 ساله بودند انجام شد. محققان نشان دادند شرکت‌کنندگانی که از روش‌های هورمونی پیشگیری از بارداری استفاده می‌کردند، نسبت به افرادی که از این روشها استفاده نمی‌کردند، کمی بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان سینه بودند. این بدان معناست از هر 7690 نفر حدود 1 شرکت کننده به سرطان سینه مبتلا می شوند.

با این حال، محققان خاطرنشان کردند عوامل دیگر از جمله سن، بر خطر ابتلا به سرطان سینه در افراد تأثیر می گذارد.

هنگامی که فرد مصرف داروهای ضد بارداری هورمونی را متوقف می کند، به نظر می رسد خطر ابتلا به سرطان سینه بعد از حدود 5 سال به حالت عادی باز می گردد. به طور کلی خطر ابتلا به سرطان سینه در میان زنانی که در حال حاضر از داروهای ضد بارداری هورمونی استفاده می‌کنند بیشتر از زنانی است که هرگز از داروهای ضد بارداری هورمونی استفاده نکرده‌اند.  برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان