اگر صبحانه کره می خورید حواستان با این نکات باشد

خط سلامت: کره یکی از انواع لبنیات که به عنوان صبحانه و یا چاشنی غذاها مورد استفاده قرار می گیرد.

اگر صبحانه کره می خورید حواستان با این نکات باشد

کره دارای فواید و مضراتی است و مصرف آن باید محدود باشد.

به گزارش خط سلامت کره یکی از مواد غذایی است که ارزیابی ارزش غذایی آن نیاز به دقت دارد.

کره هم مفید است هم مضر

کره معمولا به عنوان یک غذای سالم در نظر گرفته نمی شود، اما دارای برخی از ویژگی های مفید نیز هست. به عنوان مثال افزودن یک تکه کره به سبزیجات به جذب ویتامین های محلول در چربی آن ها کمک می کند.

بدن به چربی به‌عنوان یک «حامل» نیاز دارد. یادگیری نحوه لذت بردن از غذاهایی مانند کره در حد اعتدال، کلیدی برای داشتن یک زندگی سالم طولانی مدت است. کره یک منبع چربی در رژیم غذایی است و باید در حد اعتدال و در کنار سایر غذاهای غنی از مواد مغذی در رژیم غذایی استفاده شود. یک رژیم غذایی سالم برای محافظت از متابولیسم بدن امری کلیدی است.

مقدار کالری کره

درست مانند سایر اشکال چربی مانند روغن نارگیل ، روغن کانولا و روغن زیتون ، کره نیز کالری متراکم است و  هر قاشق غذاخوری کره تقریباً 100 کالری و 12 گرم چربی دارد.

فواید کره

کره دارای برخی از جنبه های ارتقا دهنده سلامت است. کره منبع خوبی از ویتامین‌های محلول در چربی مانند ویتامین‌های A، E و K است. در حالی که یک قاشق غذاخوری کره حاوی 11 درصد از RDA برای ویتامین A است، نیمی از یک سیب زمینی شیرین پخته شده حاوی حدود 130 درصد از RDA است.

کره و سلامت روده

کره حاوی بوتیرات است که بهترین گزینه برای حمایت از میکروبیوم روده و مصرف یک رژیم غذایی با فیبر بالا است. بوتیرات در طی تخمیر برخی از غذاهای گیاهی، به ویژه حبوبات مانند لوبیا، نخود و عدس تولید می شود. فرآیندی که به طور طبیعی با عبور گیاهان از دستگاه گوارش اتفاق می افتد. فراتر از تقویت بوتیرات، فیبر به افراد کمک می کند تا عملکرد گوارشی منظم داشته باشند و مجموعه ای از مزایای سلامتی دیگر را به ارمغان می آورد.

کره و مشکلات قلبی عروقی

با خوردن کره مصرف چربی اشباع افزایش می یابد و بر سلامت قلب تاثیر منفی می گذارد. کره یکی از غنی ترین منابع چربی اشباع شده در رژیم غذایی است. حدود 63 درصد از کل چربی موجود در کره چربی اشباع است، در واقع هر قاشق غذاخوری کره حاوی 7 گرم چربی اشباع شده است. رژیم های غذایی غنی از چربی اشباع شده به نظر می رسد با افزایش سطح کلسترول LDL مرتبط هستند و خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را افزایش می دهد.

توصیه هایی برای مصرف کره

اگر کره به طور روزانه مصرف شود چربی اشباع شده بیشتری به بدن می رسد و مقدار کمی ویتامین های مفید و اسیدهای چرب مفید برای روده را به رژیم غذایی اضافه می شود. به طور کلی، بهتر است چربی‌های غیراشباع موجود در آجیل، دانه‌ها، آووکادو و روغن‌های سبزیجات، مغزها و دانه‌ها در اولویت قرار داده شود. با این اوصاف اگر به لبنیات حساسیت ندارید و کلسترول خون بالایی ندارید مصرف روزانه یک قاشق غذاخوری کره در رژیم غذایی سالم منعی ندارد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان