دیابت دارید؟ لبنیات پرچرب مصرف کنید/ آخرین یافته علمی

خط سلامت: دیابت یا بیماری مرض قند یکی از بیماری های شایع در جهان است. رژیم غذایی و سبک زندگی دو عامل موثر بر پیشگیری و کنترل بیماری دیابت محسوب می شوند.

دیابت دارید؟  لبنیات پرچرب مصرف کنید/ آخرین یافته علمی

دیابت یک بیماری مزمن است و روند سوخت و ساز قند در بدن را تحت تاثیر قرار می دهد.

به گزارش خط سلامت دیابت انواع مختلفی دارد. مصرف لبنیات پرچرب در درمان دیابت تاثیر زیادی دارد.

دیابت و مصرف لبنیات پرچرب

دیابت زمانی ایجاد می شود که سطح قند خون بالاتر از حد طبیعی باشد. عوامل زیادی نظیر مصرف چربی، پروتئین، میزان فعالیت و ژنتیک در ابتلا به دیابت موثر است.

تحقیقات جدید نشان می دهد لبنیات پرچرب مانند ماست اثر محافظتی در ابتلا به پیش دیابت دارد. پیش دیابت به این معنی است سطح قند خون بالاتر از حد طبیعی است، اما آنقدر بالا نیست که بشود آن را دیابت در نظر گرفت. ابتلا به پیش دیابت افراد را در معرض خطر ابتلا به دیابت و بیماری های قلبی عروقی قرار می دهد، بنابراین یافتن راه هایی برای پایین آوردن سطح قند خون برای سلامتی مهم است.

هیچ رویکرد واحدی برای کمک به همه افراد مبتلا به پیش دیابت وجود ندارد، اما تحقیقات نشان داده است یک رژیم غذایی غنی از سبزیجات، غذاهای تخمیری، چربی های مغذی و پروتئین بدون چربی و همچنین ورزش منظم در درمان موثر است.

یک مطالعه جدید منتشر شده در مجله آمریکایی تغذیه بالینی نشان می دهد برای پیشگیری از خطر پیش دیابت، محصولات با چربی بالاتر بهتر است. لبنیات پرچرب برای سلامت قلب مفید است. 

به گفته مرکز کنترل بیماری (CDC)، رژیم غذایی مغذی بخشی از پایه و اساس پیشگیری، درمان و مدیریت دیابت است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان