بدون هزینه استرس تان را کم کنید

خط سلامت: روابط دوستانه و نحوه تعاملات افراد تاثیر به سزایی در شکل گیری شخصیت دارد. شواهد علمی نشان می دهد رابطه خوب با دوستان به سلامت فرد کمک می کند.

بدون هزینه استرس تان را کم کنید

روابط دوستانه نقش به سزایی در زندگی فرد ایفا می کنند.

به گزارش خط سلامت افرادی که در روابط دوستانه نزدیک خود تجربیات مثبتی دارند، از سلامت جسمانی بهتری برخوردارند.

روابط دوستانه و سلامتی

 روابط دوستانه بر سطح استرس و فشار خون تاثیر می گذارد. در مطالعه فعلی، محققان به این موضوع پرداختند که چگونه هر یک از انواع رابطه، خوب یا بد، روز به روز بر سلامت فرد تأثیر می‌گذارد.

محققان دانشگاه اوکلند می گویند هم تجربیات مثبت و هم تجربیات منفی در روابط به استرس و فیزیولوژی روزانه فرد کمک می‌کند، مانند فشار خون و واکنش‌پذیری ضربان قلب.

 در این مطالعه در مجموع، 4005 نفر روزانه فشار خون، ضربان قلب، استرس و سطوح مقابله با گوشی هوشمند یا ساعت هوشمند خود را بررسی کردند. شرکت کنندگان در مطالعه همچنین تجربیات و احساسات خود را در مورد نزدیکترین روابط از جمله خاطرات مثبت و منفی، هر سه روز یکبار به اشتراک گذاشتند.

افرادی که تجارب مثبت بیشتری نسبت به افراد منفی دارند، اغلب استرس کمتر، مهارت های مقابله ای بهتر و فشار خون پایین تر را گزارش می دهند. از سوی دیگر، افرادی که فراز و نشیب های روزانه را در روابط خود تجربه می کردند و تجربیات منفی بیشتری را گزارش می کردند، مشکلات بیشتری در زمینه استرس، مقابله و افزایش فشار خون داشتند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان