این سرطان بیشترین قربانی را می گیرد/ انتخابش نکنید

خط سلامت: سرطان ریه یکی از بیماری های ریوی است که موجب تکثیر بیش از حد سلول های بافت ریه می شود. تشخیص زودهنگام به میزان قابل توجهی میزان بقا را برای مبتلایان به سرطان ریه بهبود می بخشد.

این سرطان بیشترین قربانی را می گیرد/ انتخابش نکنید

سرطان ریه یکی از بیماری های رایج در افراد سیگاری است.

به گزارش خط سلامت تشخیص به موقع سرطان ریه نرخ مرگ و میر ناشی از این بیماری را کاهش می دهد.

سرطان ریه در افراد سیگاری

سرطان ریه کشنده ترین نوع سرطان است که هر ساله بیش از هر سرطان دیگری در جهان جان افراد را می گیرد.  یک مطالعه برای اولین بار در جهان به این نتیجه رسید غربالگری سالانه سرطان ریه به ویژه در افراد سیگاری، شانس بقا را به طور قابل توجهی افزایش می دهد.

محققان بیمارستان Mount Sinai در نیویورک مطالعه‌ای را طی 20 سال انجام دادند و دریافتند تشخیص‌های انجام شده از طریق سی‌تی اسکن سالانه با دوز پایین منجر به نرخ بقای 81 درصدی طی دو دهه بعد می‌شود.علاوه بر این، اگر سرطان ریه در مراحل اولیه شناسایی شود، میزان بقای طولانی مدت بیماران  به 95% افزایش می یابد.

در حال حاضر تنها 16 درصد از سرطان های ریه در مراحل اولیه تشخیص داده می شوند و بیش از نیمی از بیماران طی یک سال پس از تشخیص تسلیم بیماری می شوند. تشخیص زودهنگام از طریق غربالگری سی‌تی اسکن با دوز پایین، قبل از ظاهر شدن علائم، موثرترین راهبرد در کاهش مرگ و میر ناشی از سرطان است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان