10 فایده برگ کاری برای سلامتی/ از این ادویه غافل نشوید

خط سلامت: برگ کاری از جمله گیاهان مفید برای سلامتی است. برگ کاری کارایی های متنوعی دارد.

10 فایده برگ کاری برای سلامتی/ از این ادویه غافل نشوید

برگ کاری تاثیرات زیادی روی سلامتی دارد.

به گزارش خط سلامت برخی از کاربرد های برگ کاری در این مطلب ارائه شده است. 

برگ کاری، برگ‌ های معطری هستند که در غذاهای هندی برای افزودن طعم و عطر به غذاهای مختلف استفاده می‌شوند. آنها از درخت کاری (Murraya koenigii) می آیند که بومی هند و سریلانکا است.

این برگ‌ ها طعم مرکباتی مشخص و کمی تلخ دارند و اغلب در آشپزی جنوب هند بخصوص در کاری، چاشنی، غذاهای برنجی و سوپ استفاده می‌ شوند. آنها را در ابتدای پخت به روغن داغ اضافه می کنند تا طعم و عطر خود را آزاد کنند و طعم غذا را بهتر کنند.

برگ کاری سرشار از آنتی اکسیدان ها، ویتامین هایی مانند ویتامین A، B، C و مواد معدنی مانند کلسیم، فسفر و آهن هستند. این برگ ها به دلیل خواص دارویی بالقوه خود از جمله کمک به هضم، ارتقاء سلامت مو و داشتن اثرات ضد التهابی شناخته شده اند.

فواید برگ کاری

10 فواید برگ کاری برای سلامتی

آنتی اکسیدان: برگ های کاری مملو از آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین C، ویتامین A و فلاونوئیدها هستند که به خنثی کردن رادیکال های آزاد، کاهش استرس اکسیداتیو و کاهش خطر بیماری های مزمن کمک می کنند. 

هضم: این برگ ها با تحریک آنزیم های گوارشی، کاهش سوء هاضمه و حمایت از سلامت دستگاه گوارش به هضم کمک می کنند. آنها به کاهش مشکلاتی مانند یبوست و اسهال کمک می کنند.

دیابت: برگ‌ های کاری به دلیل خواص ضد قند خون به کنترل سطح گلوکز خون کمک می کنند. آنها به طور بالقوه مقاومت به انسولین را کاهش می دهند و سطح قند خون را تنظیم می کنند.

قلب: آنها حاوی ترکیباتی مانند روتین و تانن هستند که خاصیت محافظت از قلب دارند. برگ کاری به کاهش سطح کلسترول و کاهش خطر بیماری های قلبی کمک می کند.

 مو: برگ های کاری به دلیل نقشی که در رشد مو و کاهش ریزش مو دارند شناخته شده اند. آنها حاوی مواد مغذی هستند که فولیکول های مو را تقویت می کنند، از سفیدی زودرس جلوگیری می کنند و پوست سر را تغذیه می کنند.

کاهش وزن: این برگ ها به دلیل توانایی در بهبود هضم، کاهش کلسترول و به طور بالقوه افزایش متابولیسم به مدیریت وزن کمک می کنند.

سلامت چشم: برگ کاری منبع خوبی از ویتامین A است که برای سلامت چشم مفید است. مصرف منظم به پیشگیری از بیماری هایی مانند آب مروارید و بهبود بینایی کمک می کند.

خواص ضد التهابی: ترکیبات موجود در برگ کاری دارای خواص ضد التهابی است که به کاهش التهاب در بدن کمک می کند.

سلامت کبد: آنها حاوی آنتی اکسیدان هایی هستند که با سم زدایی بدن و ترویج دفع سموم از عملکرد کبد حمایت می کنند و در نتیجه از سلامت کلی کبد حمایت می کنند.

سلامت پوست: برگ های کاری سرشار از مواد مغذی مانند ویتامین E است که به تغذیه پوست، بهبود بافت آن و محافظت در برابر مشکلات مربوط به پوست کمک می کند. 

کاربرد برگ کاری

استفاده در آشپزی: برگ کاری به طور گسترده در غذاهای هندی برای طعم دادن به غذاها استفاده می شود. آنها اغلب به کاری، سوپ ها، خورش ها، غذاهای برنجی، چاشنی ها و دیگر غذاهای خوش طعم اضافه می شوند. 

چای گیاهی: از برگ کاری برای تهیه چای گیاهی استفاده می شود. جوشاندن برگ های کاری تازه در آب و سپس صاف کردن مایع آن یک چای سالم و معطر ایجاد می کند. برخی از افراد به دلیل مزایای بالقوه آن برای سلامتی از آن لذت می برند.

مصرف دارویی: در سیستم‌های طب سنتی مانند آیورودا، برگ کاری به دلیل خواص دارویی بالقوه‌ استفاده شده است. اعتقاد بر این است که آنها به سلامت دستگاه گوارش کمک می کنند، بینایی را بهبود می بخشند و از رفاه کلی حمایت می کنند. 

رایحه درمانی: عطر برگ کاری اغلب در رایحه درمانی به دلیل خواص آرامش بخش و کاهش استرس استفاده می شود. برخی افراد رایحه را تسکین دهنده می دانند و از آن در پخش کننده های اسانس یا درمان های رایحه درمانی استفاده می کنند.برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان