یک راه موثر برای کم کردن دردهای مزمن

خط سلامت: درد مزمن درد ناشناخته ای است که از عوامل مختلفی ناشی می شود. انجام تمرینات مناسب درد مزمن را کاهش می دهد.

یک راه موثر برای کم کردن دردهای مزمن

درد مزمن دردی ضربان دار و با شروع ناگهانی است که پایدار و ناپایدار است.

به گزارش خط سلامت درد مزمن با انجام تمرینات خاص کنترل می شود.

درد مزمن و انجام فعالیت بدنی

درد مزمن با انجام ورزش هایی بهبود می یابد. فعال بودن با فواید درمانی برای ذهن و بدن همراه است. با ورزش مغز هورمون هایی مانند اندورفین و دوپامین ترشح می کند که خلق و خوی افراد را تقویت می کند.

فعالیت بدنی باعث کاهش درد، بهبود خواب و کاهش التهاب می شود. یک مطالعه در سال 2020 در مورد تأثیر تمرینات هوازی بر کمردرد مزمن نشان داد هر چه تمرین شدیدتر باشد، درد بیشتر کاهش می یابد.

درد مزمن و تمرین ذهن آگاهی

ذهن آگاهی تمرین تمرکز بر لحظه حال است. وقتی صحبت از زندگی با درد مزمن به میان می آید، ذهن آگاهی به افراد کمک می کند تا احساسات ناخوشایند را بپذیرند و این امر می تواند درک افراد را از شدت درد تغییر دهد.

به عبارت دیگر ذهن آگاهی احساس درد را کمتر می کند. از ذهن آگاهی برای کشف و پذیرش تجربیات عاطفی استفاده می شود بنابراین اضطراب و افسردگی که اغلب با درد مزمن همراه است، بهتر کنترل می شود. مطالعات نشان می‌دهند تمرکز حواس یک اقدام خودیاری مفید برای مقابله با درد ناشی از علائم فیبرومیالژیا و میگرن است.

درد مزمن و رژیم غذایی ضد التهاب

در برخی موارد درد مزمن با التهاب مزمن مرتبط است به عنوان مثال تورم مفاصل که با بیماری آرتریت همراه است به اعصاب فشار می آورد و در نتیجه باعث درد می شود. یکی از راه های مدیریت این مشکل ارزیابی مجدد رژیم غذایی است. برخی غذاها باعث افزایش یا کاهش التهاب می شوند. غذاهایی که می توانند به کاهش التهاب کمک کنند عبارتند از:

میوه هایی مانند انواع توت ها و پرتقال.

سبزیجاتی مانند بروکلی و سبزی های تیره و برگ دار.

آجیل

چای و قهوه

حبوبات، مانند نخود، لوبیا و عدس.

غلات

ماهی

رژیم های غذایی مانند رژیم غذایی مدیترانه ای

درد مزمن و  بهبود خواب

کمبود خواب یا خواب بی‌کیفیت خلق و خو و سلامت روانی را بدتر می کند. یک مطالعه در سال 2019 نشان داد کمبود خواب احساس درد را افزایش می دهد. برای خواب بهتراز تکنیک های آرام سازی استفاده می شود. تمرین‌های تنفسی و انواع مدیتیشن‌ها راه‌های مفیدی برای آرام کردن خواب هستند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان