رابطه دمای هوا با اضطراب و افسردگی

خط سلامت: گرما برای اکثر افراد آزار دهنده است. گرما در خلق و خو تاثیر می گذارد و مشکلاتی برای افراد ایجاد می کند.

رابطه دمای هوا با اضطراب و افسردگی

گرما تاثیرات مهمی در عملکرد شناختی افراد دارد.

به گزارش خط سلامت در این مطلب معایب گرما و لزوم استفاده از آب کافی بررسی شده است. 

تحقیقات نشان می دهد گرمای شدید شناخت را کاهش می دهد و اضطراب را افزایش می دهد.

محققان در بوستون بزرگسالان جوانی را که در طول موج گرما در اتاق‌ های خوابگاه دانشگاه زندگی می‌ کردند، مطالعه کردند. برخی از آنها سیستم تهویه مرکزی داشتند و در دمای خنک 71 درجه فارنهایت می خوابیدند. برخی دیگر در اتاق هایی بدون تهویه مطبوع می خوابیدند، جایی که دمای هوا حدود 80 درجه بود.

هر روز صبح نزدیک به دو هفته، دانش‌آموزان چند آزمایش را با تلفن همراه انجام می‌ دادند. افرادی که در اتاق‌ های گرم‌ تر خوابگاه می‌ خوابیدند در آزمایش‌ ها به‌طور قابل‌ توجهی بدتر عمل کردند.

این آزمون‌ ها شامل یک آزمون ریاضی بود که نیاز به جمع و تفریق ساده داشت و آزمون دوم، آزمون استروپ، که رنگ‌ ها و کلمات را باهم ترکیب می کرد. 

اجتناب از گرما

بخشی از تاثیر گرما خواب قطع شده است. خوابیدن در گرما سخت است و کمبود خواب زمان واکنش و تمرکز را مختل می کند. اما مجموعه ای از شواهد وجود دارد که نشان می دهد چیزی در مورد خود گرما است که در شناخت اختلال ایجاد می کند.

مطالعه مشابهی که در سال 2021 منتشر شد کاهش عملکرد شناختی را در دمای هوای 79 درجه ثبت کرد. محققان دریافتند با افزایش دما، فعالیت در سیستم عصبی پاراسمپاتیک، سیستم ضد استرس که به افراد کمک می کند آرام بمانند، کاهش می یابد. به علاوه سطوح اشباع اکسیژن در خون در دمای بالا پایین تر بود، که به گفته محققان می توان انتظار داشت که منجر به کاهش عملکرد شناختی شود.

یکی از این مطالعات نشان داد بهره وری در محل کار زمانی که دمای هوا حدود 72 درجه باشد بالاترین میزان را دارد و بهره وری در اواسط دهه 70 شروع به کاهش می کند. یکی دیگر نشان می دهد برای دانش آموزان دبیرستانی، شرکت در یک آزمون استاندارد در یک روز گرم با عملکرد ضعیف تر مرتبط است.

 شواهد نشان می‌دهند گرما به روش‌هایی غیرقابل تشخیص بر افراد تأثیر می گذارد. 

تحقیقاتی وجود دارد که نشان می‌دهد گرما تا حدودی با افزایش سطح کورتیزول و القای پاسخ استرس، افراد را بد خلق یا تحریک می کند.

تاثیرات گرمای زیاد

عوامل متعددی توضیح می دهند چگونه گرما خطرات را تشدید می کند، فراتر از تغییرات هورمون های استرس و اختلالات خواب. بین جمعیت هایی که در برابر مسائل بهداشت روانی آسیب پذیر هستند و جمعیت هایی که خانه ندارند یا به طور متناوب به مسکن دسترسی دارند، همپوشانی وجود دارد.

درک بهتر همه این عوامل به اطلاع رسانی استراتژی ها برای پیشگیری یا مدیریت چالش ها کمک می کند.

کم آبی بدن در تابستان رایج است و بسیاری از افراد وقتی زیاد عرق می‌کنند یا زمانی را در فضای باز می‌ گذرانند، میزان مایعی را که باید جایگزین کنند، زیاد است.

شرکت‌ کنندگانی که در اتاق‌ های گرم خوابگاه می‌ خوابیدند و کمتر از شش لیوان مایعات در روز می‌ نوشیدند، در آزمایش‌ ها عملکرد بدتری داشتند. تحقیقات قبلی نشان داده است که کمی کم آبی عملکرد شناختی را مختل می کند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان