چرا بعضی افراد در مشکلات شما را درک نمی کنند+ علل روانشناسی

خط سلامت: همدلی به معنای توانایی درک موقعیت شخص دیگر است. به نظر می رسد نقش همدلی و کمک به همنوعان این روزها کمرنگ شده است.

چرا بعضی افراد در مشکلات شما را درک نمی کنند+ علل روانشناسی

همدلی احساسی است که در زمانی که افراد به کمک همدیگر نیاز دارند ایجاد می شود.

به گزارش خط سلامت احساس همدلی با قدرت تخیل افراد بیشتر می شود.

همدلی و قدرت تخیل

همدلی باعث درک دیگران می شود. قدرت تخیل  به افراد کمک می کند تا احساسات دیگران را به ویژه زمانی که به کمک نیاز دارند درک کنند. همدلی برای رفتارهای اجتماعی حیاتی است. تحقیقات همدلی بر این موضوع متمرکز است که تصور کردن خود در حال کمک به دیگران احساس مهربانی را در وجود فرد افزایش می دهد.

محققان دریافتند تصویر واضح از مشکلات دیگران در ذهن احساس درد را افزایش می دهد و به فرد برای کمک به دیگران انگیزه می دهد. رابطه پیچیده ای بین فرآیندهای ذهنی و اعمال افراد نسبت به دیگران وجود دارد و نشان می دهد چرا برخی افراد احساس همدلی بیشتری با دیگران دارند.

وقتی افراد اتفاقات ناراحت کننده افراد دیگر را شبیه‌سازی می‌کنند، نسبت به زمانی که این اتفاقات شبیه‌سازی نشده‌اند، ناراحتی بسیار بیشتری احساس می‌کنند. تصور این اتفاقات باعث افزایش تمایل کمک به فرد می‌شود. این مطالعه نه تنها درک افراد را از همدلی افزایش می‌دهد، بلکه تأثیر عمیق تخیل را در شکل‌دهی به پاسخ‌های افراد به مشکلات دیگران نشان می دهد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان