رژیم غذایی کم چرب برای این بیماری مفید نیست

خط سلامت: دیابت یک بیماری مزمن است که سلامتی فرد را به طور جدی تهدید می کند. اخیرا مشخص شده است خوردن ماست به تنظیم سطح قند خون و کنترل دیابت کمک می کند.

رژیم غذایی کم چرب برای این بیماری مفید نیست

دیابت یک بیماری مزمن است که به دلیلی نقص در عملکرد هورمون انسولین ایجاد می شود.

به گزارش خط سلامت اخیرا تحقیقات نشان داده است خوردن ماست به کاهش علایم دیابت کمک می کند.

دیابت و خوردن ماست

دیابت با قند خون بالا و افزایش تعداد دفعات ادرار مشخص می شود.

محققان دانشگاه ورمونت دریافتند خوردن ماست پرچرب به کاهش قند خون در افراد میانسال و مسنی که در معرض ابتلا به دیابت هستند، کمک می کند.

پیش دیابت و خوردن ماست پرچرب

دکتر ویکتوریا تائورمینا- Victoria Taormina- محقق دانشگاه ورمونت پیش دیابت را وضعیتی توصیف می کند که در آن قند خون از حالت طبیعی بالاتر است، اما هنوز به دیابت نوع 2 تبدیل نشده است.

در یک مطالعه محققان روی تعدادی شرکت کننده که همگی شرایط پیش دیابت را داشتند پژوهش جالبی انجام دادند. در این پژوهش از شرکت کنندگان خواسته شد به مدت سه هفته، هر روز سه وعده ماست ساده و پرچرب میل کنند.

مقدار ماست مصرفی روزانه برای هر فرد 510 گرم بود. نتایج نشان داد پس از مصرف ماست پرچرب، میانگین قند خون ناشتا از  100 تا 125 میلی گرم در دسی لیتر به  97.7 میلی‌گرم در دسی‌لیتر کاهش یافت. این سطح از گلوکوز ناشتا در محدوده طبیعی سطح قند خون  قرار دارد.

تائورمینا گفت: این تحقیق با توصیه‌های رژیم غذایی مقامات بهداشت ملی و بین‌المللی، مبنی بر خوردن لبنیات کم‌چرب به جای مواد لبنی پرچرب در تضاد است. تحقیقات در این زمینه همچنان ادامه دارد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان