غذاهایی که شما را پیر می کنند/ این 8 مورد را محدود کنید

خط سلامت: پیری با غذاهایی که می خورید رابطه دارد.

غذاهایی که شما را پیر می کنند/ این 8 مورد را محدود کنید

پیری با برخی از غذاهایی که می خورید رابطه دارد .این غذاها پیری را تشدید می کند.

به گزارش خط سلامت رژیم غذایی موجب می شود شما پیرتر از آنچه هستید نشان داده شوید. چه غذاهایی می توانند پیری را تسریع کنند.

 

در اینجا لیستی از غذاهایی که  خطر پیری پوست را زیاد می کند آورده شده است.

 قهوه

قهوه بزرگترین منبع کافئین است ، ماده ای که به طور طبیعی در دانه های قهوه وجود دارد و شکر اضافه شده اغلب در قهوه ها وجود دارد. با این حال، دو ماده قهوه می توانند تأثیر منفی بر پیری پوست داشته باشند.

خشکی پوست یکی از نشانه های پیری پوست است و کم آبی می تواند به خشکی پوست کمک کند. برای کاهش بیشتر کم آبی بدن، یک توصیه این است که از کافئین و شکر خودداری کنید. محققان همچنین دریافتند  کافئین می تواند تولید کلاژن، پروتئینی که پوست را محکم و سالم نگه می دارد، در سلول های پوست انسان کاهش دهد.

نوشیدن قهوه ساده می تواند به پوست شما کمک کند تا هیدراته بمانید. تحقیقات نشان داده است نوشیدن  قهوه می تواند فوایدی برای سلامتی داشته باشد. یکی از فواید آن شامل ارتباط احتمالی بین قهوه یا کافئین و کاهش خطر سرطان‌های پوست غیرملانومی است. 

شیرینی و نوشیدنی های شیرین

شکر به غیر از کم‌آبی، نقش دیگری در پیری پوست دارد. اضافه بار قند ناشی از غذاها و نوشیدنی‌های با قند بالا - مانند دسرها، نوشیدنی‌های انرژی‌زا یا نوشابه - فرآیندی به نام گلیکاسیون را شروع می کند.

هنگامی که بیش از آنچه سلول های شما قادر به پردازش آن هستند، شکر مصرف می کنید، مولکول های قند اضافی با پروتئین ها ترکیب می شوند. این ترکیب محصولات نهایی گلیکاسیون پیشرفته (AGEs) را تولید می کند که به کلاژن پوست آسیب می رساند. 

 الکل

نوشیدن الکل منجر به پیری صورت می شود. یک مطالعه نشان داد که مصرف بیشتر الکل با علائم شدید پیری صورت مانند چین و چروک مرتبط است. 

غذاهای شور یا تند

رژیم های غذایی با محتوای نمک بالا و غذاهای تند بر سلامت پوست در رابطه با افزایش سن تأثیر منفی می گذارند.میزان توصیه شده روزانه برای مصرف سدیم 2300 میلی گرم است.

 غذاهای سرخ شده

یکی دیگر از منابع رایج التهاب که به پوست آسیب می رساند، غذاهای سرخ شده است. غذاهای سرخ شده را در حد اعتدال مصرف کنید. در صورت امکان، روش‌های دیگری را برای پختن غذاها امتحان کنید، مثلاً به جای سیب زمینی سرخ کرده، سیب زمینی پخته یا پوره درست کنید.

گوشت ذغالی شده

زغال سیاه روی همبرگر یا کباب حاوی هیدروکربن های پیش التهابی است که التهاب را با خود می آورند. کلاژن به دلیل فعالیت آنزیم ها در هنگام بروز التهاب تجزیه می شود.

گوشت قرمز

گوشت های چرب و قرمز شامل گوشت گاو و بره رادیکال های آزاد تولید می کنند. رادیکال های آزاد مولکول های ناپایداری هستند که منجر به آسیب سلولی می شود. این آسیب بر توانایی پوست و برای محافظت از خود و تولید کلاژن تأثیر می گذارد.

 تعداد دفعات مصرف گوشت قرمز را محدود کنید و گوشت بدون چربی یا مرغ بدون پوست را انتخاب کنید. همچنین می توانید آنتی اکسیدان ها را افزایش دهید.

چربی های ترانس

علاوه بر افزایش کلسترول بد و خطر بیماری قلبی، چربی های ترانس برای پوست مضر هستند و التهاب را تقویت می کنند. 

یک بررسی سریع

سلامت پوست شما تحت تاثیر چیزهایی که می خورید و می نوشید قرار دارد. مصرف بیش از حد خوراکی های شیرین و نوشیدن الکل زیاد، در میان سایر غذاها و نوشیدنی ها، باعث می شود پوست با سرعت بیشتری پیر شود. با این حال، خوب است که از این موارد در حد اعتدال لذت ببرید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است .

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان