فواید کافئین برای پوست/درمان فوری پف زیر چشم

خط سلامت: کافئین پف زیر چشم را کاهش می دهد.

فواید کافئین برای پوست/درمان فوری پف زیر چشم

 

کافئین یک محرک طبیعی است که مواد شیمیایی مغز را در سیستم عصبی مرکزی تغییر می‌دهد تا هوشیاری و انرژی را افزایش دهد. 

به گزارش خط سلامت قهوه و چای معمولاً منابع کافئین هستند ، اما کافئین همچنین به یک عنصر محبوب در محصولات مراقبت از پوست مانند کرم‌های دور چشم، سرم‌ها و کرم‌های  سلولیت تبدیل شده است.

مراقبت از پوست با کافئین  اغلب به پوست "انرژی می بخشد" یا "پوست را بیدار می کند"، اما کاملاً شبیه نوشیدن یک فنجان اسپرسو نیست. هنگامی که کافئین روی پوست استفاده می شود، عمدتا به بهبود گردش خون برای کمک به پف زیر چشم کمک می کند. 

با این حال، این مزایای بالقوه مراقبت از پوست با کافئین موقتی است. در اینجا نحوه مراقبت از پوست با کافئین می آید.

کافئین و پف زیر چشم 

یک  کرم دور چشم کافئینی به طور موقت به کاهش پف‌هایی که باعث خستگی چشم ها می‌شود، کمک می کند.

فقط توجه داشته باشید: کرم های دور چشم کافئینی به پف زیر چشم ناشی از مسائل ژنتیکی یا سلامتی کمک نمی کند. وقتی به اندازه کافی نمی خوابید، زیر چشم خون و اکسیژن کمتری دریافت می کند که باعث می شود پوست زیر چشم آبی و  پف کرده به نظر برسد .

تحقیقات نشان می دهد کافئین موضعی گردش خون در اطراف چشم را تحریک می کند، که به بهبود ظاهر سیاهی و  پف زیر چشم کمک می کند . 

 

کافئین و چین و چروک 

کافئین دارای  خواص آنتی اکسیدانی است  که به محافظت از پوست در برابر اثرات مخرب استرس اکسیداتیو کمک می کند. اساساً هر روز، پوست شما با اشعه ماوراء بنفش (UV) و آلودگی که مولکول هایی به نام رادیکال های آزاد را ایجاد می کند، در تماس است. این مولکول‌ها می‌توانند استرس اکسیداتیو را تحریک کنند که به سلول‌ها و بافت‌ها آسیب می‌زند، کلاژن پوست را می‌شکند و باعث ایجاد خطوط ریز، چین و چروک و سایر آسیب‌های ناشی از نور خورشید می‌شود.

مطالعات نشان داده‌اند کافئین می‌تواند به محافظت از سلول‌های پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش و کاهش آسیب‌های خورشیدی که منجر به چین و چروک می‌شود، کمک کند.

کافئین و سلولیت 

تحقیقات نشان داده اند با بهبود جریان خون، کافئین به حذف اسیدهای چرب و حل کردن چربی در زیر پوست کمک می کند کرم های کافئینی می توانند آب سلول های چ.ربی را نیز از بین ببرند. این اثر ممکن است ظاهر سلولیت را از بین ببرد 

عوارض جانبی کافئین در پوست

از آنجا که کافئین می تواند گردش خون را در پوست افزایش دهد، کرم های کافئینی باعث قرمزی پوست می شوند. اگر پوست حساسی دارید، محصولات با غلظت بالای کافئین باعث گزش یا سوختگی می شوند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان