آب درمانی برای چه کسانی ممنوع است؟

خط سلامت: آب درمانی و استفاده اصولی از سونا و جکوزی، روشی شادی بخش برای افزایش سلامت روان و جسم است.

آب درمانی برای چه کسانی ممنوع است؟

آب درمانی و استفاده از سونا و جکوزی، در حقیقت میانبری برای رسیدن به تناسب اندام و کاهش خستگی است.

به گزارش خط سلامت آب درمانی و استفاده از سونا مانند هر کار دیگری رسم و رسوم خودش را دارد و برای کسانی که بیمار هستند یا زمان اقامت کردن در سونا را نمی دانند،  مشکل آفرین می شود.

آب درمانی چه زمانی ممنوع است؟

آب درمانی برای برخی افراد ممنوع است.

اگر به تنگی نفس، بیماری قلبی یا مشکلات پوستی دچار هستید بهتر است قبل از رفتن به حمام سونا با پزشک مشورت کنید. رطوبت و بخار زیاد باعث کاهش آب بدن و اتساع رگ ها می شود و برای بیماران  قلبی یا تنفسی گزینه مناسبی نیست. البته برخی از پزشکان معتقدند سونا برای بیماران مبتلا به برونشیت یا سینوزیت مفید است.

نکاتی برای آب درمانی

وقتی به سونا می روید ، در همان 10 تا 20 دقیقه اول، ضربان قلب شما از 50 تا 75 درصد افزایش پیدا می کند و عملکرد متابولسیمی شبیه به همان تغییراتی که هنگام انجام تمرینات ورزشی در بدن پدیدار می شود، به وجود می آید و قلب شما همان گونه به تغییرات محیط پاسخ می دهد که انگار به به پیاده روی رفته اید. همچنین جریان خون افزایش پیدا می کند و پوست درخشان تر  می شود.

به خصوص اگر پوستی چرب یا مختلط دارید سونای مرطوب می تواند به کاهش پوست شما کمک کند اگر هم پوستی خشک دارید، بهتر است به حمام سونای خشک بروید تا علاوه بر خستگی به در کردن و بهبود بخشیدن به دردهای مفصلی ، طراوت پوستتان نیز تامین شود .

فواید آب درمانی

تکنیک های آب درمانی را برای گرفتن نتیجه بهتر در برنامه ورزشی خود قرار دهید. شاید شنیده باشید که یک دوش آب گرم پس از انجام تمرین های ورزشی می تواند به رفع خستگی و تنش عضلات کمک کند، علاوه براین به احیای دوباره انرژی و پیدا کردن توان کافی برای انجام کارهای روزانه منجر می شود. یک دوش گرفتن ساده با آب گرم و پس از آن استفاده از آب سرد به طور متناوب می تواند خستگی را از جسم و روان یک ورزشکار دور کند ، دوش آب گرم  به تنهایی نیز  به تقویت بدن و نیرو بخشی بیشتر کمک می کند و کاهش مواد زاید مثل اسید لاکتیک را که در طول ورزش در بدن ایجاد شده است را به دنبال دارد. بعد از انجام ورزش هایی مثل شنا ورفتن به سونای خشک  یا مرطوب بهتر است یک دوش آب معتدل و مایل به سرد بگیرید تا ضربان قلب به حالت عادی باز گردد و سپس از حوضچه های آب سرداستفاده کنید .

آب درمانی در استخر گرم

برای بیماران مبتلا به دردهای مفصلی و استخوانی و روماتیسم  راه رفتن ملایم در استخر آب گرم یا سونا می تواند مفید باشد. به طور کلی این شیوه آب درمانی بر جریان خون، عملکرد غدد داخلی و سسیستم عصبی تاثیر تاثیر گذار است، بنابراین اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که به دلیل مشکلات جسمی مانند اضافه وزن یا دردهای مزمن ، نمی توانید ورزش کنید، آب درمانی در استخر را امتحان کنید، تمرین های آب درمانی برای سالمندان با توان فیزیکی کم و افراد بیمار بسیار مفید است و باعث می شود تنش و خستگی از عضلات رفع شود و احساس شادابی جایگزین آن شود. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان