صبحانه خوردن در این ساعت جلوی دیابت را می گیرد+ تایم طلایی شام خوردن

خط سلامت:صبحانه زودهنگام می تواند خطر ابتلا به دیابت را تا 59 درصد کاهش می دهد.

صبحانه خوردن در این ساعت جلوی دیابت را می گیرد+ تایم طلایی شام خوردن

صبحانه و زمانی که می خورید می تواند به اندازه آنچه می خورید مهم باشد.

به گزارش خط سلامت یک مطالعه جدید نشان می دهد خوردن صبحانه زودهنگام می تواند خطر ابتلا به دیابت را تا 59 درصد کاهش دهد.

صبحانه را چه زمانی بخورید؟

یک مطالعه در سال 2023 منتشر شده در مجله بین المللی اپیدمیولوژی نشان می دهد زمان مهم ترین وعده غذایی در روز می تواند به شدت بر سلامت تأثیر بگذارد.

این تحقیق ارتباط بین خوردن صبحانه زودهنگام و ۵۹ درصد کاهش خطر ابتلا به دیابت را نشان می دهد . این یافته‌ها می‌تواند درک ما را از اینکه چگونه روال روزانه بر نتایج سلامتی تأثیر می‌گذارد، تغییر دهد و ما را ترغیب کند که نه تنها در آنچه می‌خوریم، بلکه در زمان خوردن خود نیز تجدیدنظر کنیم.

صبحانه نخوردن و دیابت

نادیده گرفتن صبحانه بر کنترل گلوکز و چربی و همچنین سطح انسولین تاثیر می گذارد. محققان به این نتیجه رسیدند نخوردن صبحانه خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را افزایش می دهد.

شام دیر وقت و دیابت

محققان همچنین دریافتند خوردن شام دیرهنگام بعد از ساعت 10 شب خطر ابتلا به دیابت را افزایش می دهد، در حالی که خوردن وعده های غذایی کوچکتر در طول روز با کاهش خطر مرتبط است. علاوه بر این، دوره های طولانی روزه داری تنها در صورتی مفید بود که با صبحانه و شام زودهنگام انجام شود.

بهترین ساعت صبحانه و شام

تحقیقات جدید نشان می دهد خوردن صبحانه قبل از ساعت 8 صبح با کاهش 59 درصدی خطر ابتلا به دیابت مرتبط است. خوردن وعده های غذایی کوچکتر در طول روز و خوردن شام قبل از ساعت 7 بعد از ظهر نیز با کاهش خطر مرتبط بود. دیروقت خوردن شام بعد از ساعت 10 شب با افزایش خطر مرتبط بود. این یافته‌ها اهمیت توجه به زمانی که می‌خورید، نه فقط به آنچه می‌خورید، در تقویت سلامتی‌تان نشان می‌دهد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان