از این نوشیدنی آبی غافل نشوید/ اثرات معجزه آسایی دارد

خط سلامت: چای آبی سرشار از آنتی اکسیدان است. و برای پوست، مو و ذهن فواید سرشاری دارد.

از این نوشیدنی آبی غافل نشوید/ اثرات معجزه آسایی دارد

چای آبی یک نوشیدنی با رنگ آبی قوی است. چای آبی به دلیل فواید بی شماری که برای سلامتی دارد، در سال های اخیر به یک روند محبوب چای گیاهی تبدیل شده است.

به گزارش خط سلامت برای بهبود سلامت قلب و مغز و اثرات ضد دیابتی و ضد سرطانی شناخته شده است.

چای آبی چیست؟

چای آبی که به عنوان چای گل نخود پروانه ای نیز شناخته می شود، از جنوب آسیا می آید. این چای از دم کردن گلبرگ های آبی روشن گیاه کلیتوریا که به عنوان رنگ طبیعی غذایی نیز استفاده می شود، تهیه می شود. نام های رایج دیگر نخود کوردوفان و بال کبوتر آسیایی است.

چای +ابی

فواید نوشیدن چای آبی چیست؟

چای آبی سرشار از آنتی اکسیدان ها به ویژه آنتوسیانین است. چاوی ​​روهیلا متخصص تغذیه می گوید: آنتی اکسیدان ها به دفاع بدن در برابر رادیکال های آزاد و استرس اکسیداتیو کمک می کنند، رادیکال های آزاد و استرس اکسیداتیو روند پیری را تسریع کرده و باعث بیماری های مزمن می شوند .

چای گل نخود پروانه ای حاوی ترکیباتی است که خواص ضد التهابی دارد.

چای آبی دارای خواص خنک کننده است و اغلب برای کمک به خنک کردن بدن و متعادل کردن گرمای اضافی مصرف می شود.

همچنین به دلیل فواید ضد پیری روی پوست و شادابی استفاده می شود.

چای آبی به دلیل اثرات آرامش بخش و کاهش استرس شناخته شده است. تعامل آن با مواد شیمیایی مغز به کاهش اضطراب و افزایش آرامش کمک می کند.

فلاونوئیدهای چای آبی باعث تقویت و حفظ لطافت پوست می شود. یک فنجان چای نخود آبی در روز می تواند به پاکسازی ذرات غذای هضم نشده بدن، روشن کردن رنگ پوست و از بین بردن لکه های تیره کمک کند.

گل نخود آبی دارای ماده ای به نام آنتوسیانین است که به دلیل تقویت گردش خون در سر و حمایت از عملکرد خوب پوست سر شناخته شده است.

چگونه چای آبی درست کنیم؟

درست کردن یک فنجان چای آبی فقط به چند ماده ساده نیاز دارد. به سادگی مقداری لیمو خشک و گلبرگ های گل نخود آبی را به مدت 5 تا 10 دقیقه در آب بجوشانید. قبل ازغذا این مخلوط گیاهی را با مقداری عسل مخلوط کرده و گرم سرو کنید.

همچنین می‌توانید چای آبی سرد را بعد از صرف غذا بنوشید تا به هضم غذا کمک کرده و به خواب سالم کمک کند.

چای آبی در برنامه روزانه

چای آبی که فاقد کافئین است، راهی لذت بخش برای شروع روز است. این یک جایگزین تسکین دهنده و رنگارنگ برای نوشیدنی های سنتی صبحگاهی مانند قهوه یا چای معمولی است. چه آن را برای گرم کردن ترجیح دهید و چه به عنوان یک چای سرد خنک برای ایجاد حس طراوت، چای آبی را می‌توانید به طرق مختلف میل کنید.

عوارض مصرف چای آبی چیست؟

به گفته دکتر روهیلا، مصرف چای آبی به طور کلی بی خطر است، اگر در مقادیر زیاد مصرف شود ممکن است منجر به ناراحتی گوارشی شود. با این حال، تحقیقات بیشتری برای تایید اثرات آن مورد نیاز است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان