با این شیوه سرما نمی خورید/ دانشمندان اعلام کردند

خط سلامت: سرماخوردگی شایع ترین بیماری در فصل پاییز و زمستان است. مشخص شده است تقویت سیستم ایمنی، نقش مهمی در پیشگیری از سرماخوردگی ایفا می کند.

با این شیوه سرما نمی خورید/ دانشمندان اعلام کردند

سرماخوردگی با علایم ناخوشایندی مانند: عطسه، سردرد، آبریزش بینی و احساس گیجی همراه است.

به گزارش خط سلامت تقویت سیستم ایمنی بدن، از طریق خوردن برخی موادغذایی احتمال سرماخوردگی در فصول پاییز و زمستان را کاهش می دهد.

سرماخوردگی و تقویت سیستم ایمنی

سرماخوردگی از طریق تقویت سیستم ایمنی بدن قابل پیشگیری است. مشخص شده است مصرف برخی مواد غذایی خاص به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند و احتمال ابتلا به سرماخوردگی را کاهش می دهد. در ادامه به معرفی این مواد غذایی مفید می پردازیم:

میوه و سبزیجات 

میوه‌ها سرشار از ویتامین‌ و آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند: ویتامین C و بتاکاروتن هستند که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کنند.

پروتئین های فاقد چربی

پروتئین تولید آنتی بادی ها و سلول های ایمنی بدن را افزایش می دهد. گوشت مرغ، ماهی و همچنین لوبیا از جمله منابع پروتئین فاقد چربی هستند.

غلات کامل

غلات کامل حاوی مواد مغذی و فیبر هستند. فیبر به سلامت روده ها که یکی از اجزاء حیاتی سیستم ایمنی هستند کمک می کند و احتمال ابتلا به سرماخوردگی را کاهش می دهد.

چربی های سالم

امگا 3 موجود در ماهی های چرب و آجیل دارای خواص ضد التهابی هستند که  سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و احتمال ابتلا به سرماخوردگی را کاهش می دهد.

نوشیدن آب

نوشیدن آب برای سلامت بدن ضروری است. نوشیدن آب به عملکرد بهینه سیستم ایمنی و کاهش احتمال سرماخوردگی  کمک می کند.

خواب کافی 

 در طول خواب عمیق، بدن سیتوکین ها را تولید و ترشح می کند.

سیتوکین ها اجزایی از سیستم ایمنی بدن هستند که به مبارزه با عفونت و سایر مهاجمان خارجی کمک می کنند.

خواب شبانه 7 تا 9 ساعت توانایی سیستم ایمنی را  برای جلوگیری از سرماخوردگی افزایش می دهد.

 مدیریت استرس

استرس مزمن سیستم ایمنی بدن را تضعیف می کند و فرد را در معرض ابتلا به بیماری هایی مانند سرماخوردگی قرار می دهد. مدیتیشن، یوگا و تمرینات تنفس عمیق؛ از جمله تکنیک های کاهش استرس هستند.

مصرف مکمل ها 

مصرف قرص های مکمل به تقویت سیستم ایمنی کمک می کند و احتمال سرماخوردگی را کاهش می دهد. مشخص شده است قرص های مکمل ویتامین D، ویتامین C و روی در  در رشد و عملکرد سلول‌های ایمنی بدن نقش دارند.

مصرف پروبیوتیک ها

روده نقش مهمی در عملکرد مناسب سیستم ایمنی ایفا می کند. مصرف پروبیوتیک ها، به شکل مکمل یا غذاهای تخمیر شده مانند ماست به حفظ سلامت روده کمک می کند و از طریق تقویت سیستم ایمنی، احتمال ابتلا به سرماخوردگی را کاهش می دهد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان