دانشمندان کلید عمر طولانی را پیدا کردند

خط سلامت: عمر طولانی از آرزوهای بلند مدت انسان است. مطالعات نشان می‌دهد «تاب‌آوری ایمنی» ممکن است کلید عمر طولانی‌تر باشد.

دانشمندان کلید عمر طولانی را پیدا کردند

عمر طولانی را می توان از طریق توانایی افراد در  برابر بیماری ها سنجید. توانایی بدن برای دفع ویروس هایی مانند آنفولانزا و کووید-19 می تواند کلید مهمی برای زندگی طولانی تر باشد.

به گزارش خط سلامت عمر طولانی از عوامل مختلفی پیروی می کند. تاب آوری ایمنی که به معنای توانایی افراد در مقابله با بیماری هاست یکی از این عوامل است. 

عمر طولانی و تاب آوری ایمنی

عمر طولانی و توانایی افراد در مقابله با بیماری ها به هم مرتبط است. دانشمندان مرکز علوم بهداشتی دانشگاه تگزاس در سن آنتونیو با همکاری محققانی از پنج کشور، در مورد توانایی افراد برای مقاومت یا بهبودی در برابر عفونت ها و استرس التهابی، به کشفی پیشگامانه دست یافته اند.

این توانایی که "تاب آوری ایمنی" نامیده می شود، بدون در نظر گرفتن سن، در بین افراد بسیار متفاوت است. تیم تحقیقاتی مجموعه‌ای منحصر به فرد از معیارها را برای اندازه‌گیری سطح انعطاف‌پذیری ایمنی ایجاد کرد که پیامدهای قابل‌توجهی برای تصمیم‌گیری‌های مراقبت‌های بهداشتی و درک تفاوت‌ها در پیامدهای سلامتی در بین افراد در سنین مشابه دارد.

این مطالعه نشان داد برخی از افراد بدون در نظر گرفتن سن قادر به حفظ و بازیابی انعطاف‌پذیری ایمنی هستند . آن‌ها دریافتند افرادی که انعطاف‌پذیری ایمنی بالاتری دارند، بیشتر عمر می‌کنند و در برابر عفونت‌هایی مانند HIV، آنفولانزا و COVID-19 مقاومت می‌کنند . این مطالعه همچنین نشان داد انعطاف‌پذیری ایمنی می‌تواند به پیشگیری از بیماری‌هایی مانند ایدز و عود سرطان کمک کند.

محققان امیدوارند با شناسایی افراد دارای انعطاف‌پذیری ایمنی بالاتر، استراتژی‌های هدفمندی برای پیشگیری از بیماری و درمان‌های شخصی ایجاد کنند که سلامت ایمنی فرد را در نظر بگیرد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان