آنفولانزا را با این منو در دسترس شکست دهید

خط سلامت: سیستم ایمنی بدن اولین خط دفاعی در برابر بیماری و عفونت است و حفظ قدرت و کارایی آن بسیار مهم است.

آنفولانزا را با این منو در دسترس شکست دهید

سیستم ایمنی بدن به وسیله یک رژیم غذایی متعادل و غنی از مواد مغذی تقویت می شود.

به گزارش خط سلامت تقویت سیستم ایمنی با گنجاندن خوراکی های مفید در وعده های غذایی امکان پذیر است.

سیستم ایمنی و مرکبات

سیستم ایمنی بدن با ویتامین C تقویت می شود. مرکباتی مانند پرتقال ، لیمو و گریپ فروت به دلیل محتوای بالای ویتامین C، یک آنتی اکسیدان قوی که به دلیل خواص تقویت کننده سیستم ایمنی شناخته شده است، مشهور هستند.

ویتامین C تولید گلبول‌های سفید خون را افزایش می‌دهد که نقش مهمی در مبارزه با عفونت‌ها دارد. مصرف منظم مرکبات به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند تا برای جلوگیری از سرماخوردگی و آنفولانزا آماده باشد.

بروکلی، یک ابر غذا

کلم بروکلی یک نیروگاه مغذی مملو از ویتامین های A، C و E و آنتی اکسیدان ها و فیبر فراوان است. کلم بروکلی یکی از سالم‌ترین سبزیجاتی است که می‌توانید در بشقاب خود قرار دهید و مواد مغذی آن پاسخ ایمنی بدن شما را پشتیبانی می‌کند .

زنجبیل، قهرمان ضد التهاب

زنجبیل یکی دیگر از موادی است که افراد پس از بیمار شدن به آن روی می آورند. این ریشه تند به دلیل خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی اش شناخته شده است. گنجاندن زنجبیل در رژیم غذایی می تواند به کاهش التهاب و گلودرد و سایر بیماری ها کمک کند.

اسفناج، آنتی اکسیدان قوی

اسفناج نه تنها سرشار از ویتامین C است، بلکه سرشار از آنتی اکسیدان ها و بتاکاروتن است که توانایی سیستم ایمنی بدن را در مبارزه با عفونت افزایش می دهد مانند کلم بروکلی، اسفناج زمانی سالم‌تر است که تا حد امکان کمتر پخته شود تا مواد مغذی خود را حفظ کند.

بادام، سرشار از ویتامین E و چربی های سالم

وقتی نوبت به پیشگیری و مبارزه با سرماخوردگی می رسد، ویتامین E ویتامین C را پشت سر می گذارد. این آنتی اکسیدان قوی برای سیستم ایمنی سالم حیاتی است. آجیل مانند بادام، سرشار از ویتامین ها و چربی های سالم است. یک وعده یا نصف فنجان بادام کامل و پوست کنده، تقریباً 100 درصد از مقدار توصیه شده روزانه ویتامین E را تأمین می کند .

چای سبز، آنتی اکسیدان

چای سبز مملو از فلاونوئیدها است که نوعی آنتی اکسیدان است. همچنین دارای سطوح بالایی از اپی گالوکاتچین گالات (EGCG)، یکی دیگر از آنتی اکسیدان های قوی است. نشان داده شده است که اپی گالوکاتچین گالات (EGCG) عملکرد سیستم ایمنی را تقویت می کند. فرآیند تخمیر چای سیاه بسیاری از اپی گالوکاتچین گالات (EGCG) را از بین می برد. 

تاثیر رژیم غذایی بر بیماری ها

هیچ غذایی به طور جادویی آنفولانزا یا سایر بیماری ها را رفع نمی کند . الگوی غذایی کلی مهم است و داشتن رژیم غذایی متعادل و سرشار از میوه‌ها، سبزیجات، پروتئین‌های بدون چربی و غلات کامل، چیزی است که بدن برای بهترین عملکرد خود به آن نیاز دارد. در کنار سبک زندگی سالم که شامل ورزش منظم، خواب کافی و مدیریت استرس است، این خوراکی ها می توانند به حفظ سلامت و تندرستی کمک کنند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان