با این انتخاب در دسترس سرطان روده را مدیریت کنید

خط سلامت: سرطان روده یک سرطان شایع در جهان است. لوبیا تفاوت های بزرگی در سلامت معده ایجاد می کند.

با این انتخاب در دسترس سرطان روده را مدیریت کنید

سرطان روده یا سرطان کولورکتال(CRC) سبب از بین رفتن میکروبیوم روده می شود. افزودن لوبیا به رژیم غذایی افراد مبتلا سرطان کولورکتال(CRC) کمک می کند تا سلامت روده را بهبود بخشند و فرآیندهای ایمنی و التهابی بدن را تنظیم کنند.

به گزارش خط سلامت سرطان روده سبب افزایش باکتری های مضر روده می شود. افزودن لوبیا در رژیم غذایی فرد می تواند میکروبیوم روده را بهبود بخشد و در نتیجه به پیشگیری و درمان سرطان کمک کند. به طور خاص، افرادی که هر روز یک فنجان لوبیا را به وعده های غذایی معمول خود اضافه کردند، تغییرات مثبتی در میکروبیوم روده خود مشاهده کردند که با پیشگیری از سرطان و بهبود نتایج درمان مرتبط است.

سرطان روده و لوبیا

به گفته محققان مرکز سرطان اندرسون دانشگاه تگزاس، افزودن لوبیا به رژیم غذایی افراد مبتلا به سرطان روده یا کولورکتال (CRC) می تواند در درازمدت فواید زیادی برای سلامتی داشته باشد. سرطان روده را می توان با تغییراتی در رژیم غذایی بهبود بخشید. لوبیا در بدن سبب افزایش تنوع باکتری‌های مفید (Faecalibacterium، Eubacterium و Bifidobacterium) و همچنین کاهش باکتری‌های بیماری‌زا می شود. 

دکتر کری دانیل مک‌دوگال- Carrie Daniel MacDougall- نویسنده مسئول، استادیار اپیدمیولوژی، می‌گوید: با افزودن لوبیا به رژیم غذایی بهبودی در سلامت روده شرکت‌کنندگان مشاهده شد با افزایش باکتری‌های مفید و کاهش باکتری های مضر همراه بود.

نقش رژیم غذایی و میکروبیوم روده در سرطان روده

هر تعداد از عوامل مانند چاقی، رژیم غذایی نامناسب یا مشکلات گوارشی، می تواند منجر به اختلال در تعادل میکروبی طبیعی فرد شود. برای بیمارانی که سرطان کولورکتال(CRC) داشته یا هنوز دارند، چنین تغییراتی معمولاً منجر به التهاب می شود که می تواند شانس بقا را تحت تأثیر قرار دهد. حتی با درمان پس از سرطان یا برداشتن پولیپ پیش سرطانی، رژیم غذایی نامناسب و میکروبیوم نامتعادل روده می تواند مانع از بیماری قلبی و تلاش های پیشگیری از سرطان شود.

لوبیاها سرشار از فیبرهای حمایت کننده روده، اسیدهای آمینه و سایر مواد مغذی هستند که می توانند به رشد باکتری های مفید در روده بزرگ انسان کمک کنند و همچنین از سلامت سیستم ایمنی بدن حمایت کرده و التهاب را تنظیم کنند.

نیاز فوری به تنظیمات رژیم غذایی ثابت و پایدار متناسب با بیماران سرطانی امری است که متخصصان تاکید می کنند. در حرکت رو به جلو، آنها روی تنوع وسیع تری از غذاهای پری بیوتیک و اینکه چگونه تغییرات در میکروبیوم ممکن است بر بیماران تحت ایمونوتراپی تأثیر بگذارد، تمرکز خواهند کرد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان