اگر لاغر نمی شوید کمتر به نظر اطرافیان توجه کنید

خط سلامت: کاهش وزن نیاز به یک برنامه و اراده جدی دارد.

اگر لاغر نمی شوید کمتر به نظر اطرافیان توجه کنید

کاهش وزن در افراد معمولا ملزوم به در نظر گرفتن یک رژیم غذایی سخت است. داشتن گروه حمایتی مناسب می تواند در رژیم گرفتن موثر باشد.

به گزارش خط سلامت در پروسه کاهش وزن اطرافیان می توانند تاثیر منفی بر برنامه غذایی فرد داشته باشند. 

کاهش وزن و تاثیر اطرافیان

کاهش وزن اغلب منجر به تغییر می شود، از ایجاد اعتماد به نفس بیشتر به فرد تا تغییر در پویایی اجتماعی در روابط. مطالعات نشان می دهد اطرافیان آگاهانه یا ناآگاهانه تلاش فرد را برای کاهش وزن خراب می کنند اطرافیان کسی که در حال کاهش وزن است با ناامید کردن فرد از خوردن غذای سالم و وسوسه کردن او ،  بر اعتماد به نفس و سطح عزت نفس فرد تأثیر منفی می‌گذارند.

گاهی اوقات اطرافیان فرد از تغییرات ناش از کاهش وزن استقبال نمی‌کنند. اعضای خانواده دوست دارند به فرد با دادن غذا رسیدگی کنند و اغلب اوقات نیت خوبی دارند اما در دوره کاهش وزن این کار به ضرر فرد تمام می شود. افراد به دلایل متعددی به دنبال کاهش وزن هستند، خواه به خاطر سلامت کلی خود یا برای احساس بهتر در مورد خود.

حمایت دوستان و خانواده می‌تواند ابزار ارزشمندی برای کمک به افراد برای دستیابی به اهداف شان باشد، اما گاهی اوقات نزدیکان افراد تلاش‌های آنها را با وسوسه کردن آنها با غذای ناسالم خنثی می‌کنند یا به عنوان مانعی برای کمک به آنها در اتخاذ یک سبک زندگی سالم‌تر عمل می‌کنند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان