شادی و انرژی را اینجا پیدا کنید

خط سلامت: سبزیجات هر چه در دسترس باشد از خستگی کم می کند.

شادی و انرژی را اینجا پیدا کنید

سبزیجات را به کاسه ها، سوپ ها، خورش ها و غذاهای پاستا اضافه کنید.

به گزارش خط سلامت مطمئن شوید همیشه چیزی برای ایجاد یک وعده غذایی سالم و غنی از مواد مغذی دارید .

قارچ

قارچ ها انواع مختلفی دارند که از نظر شکل، اندازه، طعم و رنگ متفاوت هستند.

فواید قارچ بسیار زیاد است. قارچ ها سرشار از ویتامین های  B نیاسین، ریبوفلاوین و اسید پانتوتنیک هستند که هر کدام نقش منحصر به فردی در بدن ایفا می کنند

با توجه به ترکیبات فعال زیستی متعدد، مصرف قارچ ممکن است از شناخت ، سلامت قلب و پیشگیری از بیماری حمایت کند. قارچ ها همچنین تنها محصول غذایی غیر حیوانی با ویتامین D زیستی هستند که آنها را به گزینه ای عالی برای گیاهخواران تبدیل می کند. آنها را جایگزین گوشت کنید یا از آنها به صورت کبابی، سرخ شده یا بخارپز لذت ببرید.

کلم پیچ

کلم پیچ یکی از مواد مغذی ترین مواد غذایی روی کره زمین است. سرشار از انواع ویتامین‌ها مانند A، B6، C و K. به علاوه مواد معدنی مانند پتاسیم، کلسیم، مس و منیزیم است .

ویتامین K به دلیل اثرات لخته خون و فواید استخوان سازی شناخته شده است و نصف فنجان کلم پیچ حدود 440 درصد از ارزش روزانه توصیه شده را تامین می کند. یک وعده کلم پیچ همچنین 10 درصد از ارزش روزانه کلسیم را تامین می کند یک منبع کلسیم غیر لبنی کامل برای گیاهخواران و گیاهخواران، افراد مبتلا به عدم تحمل لاکتوز یا آلرژی به لبنیات. آنتی اکسیدان های موجود در کلم پیچ به نام گلوکوزینولات به محافظت در برابر انواع خاصی از سرطان کمک می کند.

فلفل دلمه ای

اگر به دنبال افزودن رنگ بیشتری به رژیم غذایی خود هستید، فلفل دلمه ای بهترین انتخاب است. آنها نه تنها همه کاره هستند، بلکه منابع عالی ویتامین A و C، پتاسیم و فیبر هستند . علاوه بر این، فلفل دلمه ای حاوی ترکیبات زیست فعال مانند فنل ها، فلاونوئیدها و کاروتنوئیدها است که خواص آنتی اکسیدانی برای کمک به مبارزه با بیماری در بدن نشان می دهد.

یک فلفل دلمه ای قرمز حدود 169 درصد از نیاز روزانه ویتامین C را فراهم می کند و به سیستم ایمنی سالم کمک می کند.

اگر به دنبال یک تقویت کننده خلق و خو هستید، بر اساس یک مطالعه ، B6 موجود در این فلفل های پر جنب و جوش استرس، اضطراب و خلق و خو را بهبود می بخشد .

سبزی

لوبیا سبز

لوبیا سبز منبع خوبی از ویتامین A، ویتامین C، ویتامین K، فیبر است و رنگ سبز روشن خود را از آنتی اکسیدان کلروفیل دریافت می کند.

یک فنجان لوبیا سبز پخته شده حاوی 4 گرم فیبر، از جمله فیبر محلول است که نشان داده شده است که LDL را کاهش می دهد، 

چغندر

چغندر یک سبزی حاوی آنتی اکسیدان و ضد التهاب است در تحقیقات نشان داده شده است که اثرات مثبتی بر اختلالات متابولیک از جمله فشار خون بالا و مقاومت به انسولین دارد.

تحقیقات اخیر نشان می دهد نیترات های موجود در آب چغندر عملکرد ورزشی را بهبود می بخشد . علاوه بر این، چغندر سرشار از فولات است که برای کمک به تولید گلبول های قرمز سالم مورد نیاز است. 

پیازها

تحقیقات نشان می دهد فیتوکمیکال های موجود در پیاز در پیشگیری از انواع خاصی از سرطان مفید است. آنها همچنین به عنوان پری بیوتیک هایی در نظر گرفته می شوند که می توانند با افزایش باکتری های خوب به بهبود سلامت روده و هضم کمک کنند . 

پیاز نه تنها طعم هر چیزی را که می‌پزید افزایش می‌دهد، بلکه حاوی فلاونوئیدی به نام کورستین است که نشان داده شده است به بهبود عملکرد کبد کمک می‌کند.

سبزیجات

گوجه فرنگی

بسیاری از متخصصان تغذیه گوجه فرنگی را هم سبزی و هم میوه می دانند. گوجه فرنگی حاوی لیکوپن است . تحقیقات نشان داده است رژیم غذایی غنی از لیکوپن از عملکرد عروقی حمایت کرده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد . نه تنها این، مطالعات متعدد نشان می دهد کاروتنوئیدهای موجود در گوجه فرنگی خواص ضد سرطانی دارد. در حالی که مصرف گوجه فرنگی به صورت خام می تواند لیکوپن را تامین کند، پختن آن ممکن است فراهمی زیستی این آنتی اکسیدان قوی را نیز افزایش دهد.

بادمجان

اگر تا به حال از رژیم غذایی مدیترانه ای پیروی کرده باشید ، می دانید که بادمجان چقدر می تواند همه کاره و خوشمزه باشد.  بادمجان سرشار از آنتوسیانین است، رنگدانه ای با خواص آنتی اکسیدانی که می تواند در برابر بیماری ها محافظت کند . مطالعات نشان داده اند بادمجان حاوی ترکیبات محافظ قلب برای سلامت قلب است.

سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین یکی از بهترین منابع بتاکاروتن است که یک آنتی اکسیدان است که به ویتامین A تبدیل می شود و از سلامت پوست، مو و چشم حمایت می کند . این کربوهیدرات پیچیده، سرشار از فیبر، ممکن است خیلی خوب به نظر برسد که درست باشد، اما یک غشای پرتقال پخته مملو از لوبیا سیاه، فتا، گیاهان و فلفل بوداده یکی از ساده‌ترین و مغذی‌ترین شام‌هایی است که می‌توانید بخورید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان