بیماری خطرناک در کمین زنانی که زیاد می نشینند+تایم طلایی اعلام شد

خط سلامت: نشستن طولانی مدت اثراتی مانند سیگار کشیدن دارد. مطالعات نشان می دهد سبک زندگی بی تحرک تأثیر جدی بر سلامت دارد.

بیماری خطرناک در کمین زنانی که زیاد می نشینند+تایم طلایی اعلام شد

نشستن طولانی مدت بیش از شش ساعت در روز خطر ابتلا به فیبروم رحم را دو برابر می کنند.

به گزارش خط سلامت با توجه به تحقیقات جدید در مورد سلامت زنان نشستن شش ساعت یا بیشتر زنان در روز در مقایسه با زنانی که کمتر از دو ساعت در روز می‌نشینند، خطر فیبروم‌های رحمی را بیشتر می کند.

نشستن طولانی مدت و رحم

نشستن طولانی مدت و زندگی بی تحرک یا چاقی، یک عامل خطر شناخته شده برای ابتلا به فیبروم، است.  نویسندگان مطالعه نشان می‌دهند ارتباط شناخته شده‌ای بین رفتار بی‌تحرک، التهاب مزمن و کمبود ویتامین D وجود دارد که می‌تواند افزایش خطر فیبروم را توضیح دهد.

 فیبروم رشد بی ضرر عضلانی و بافتی است که در داخل یا روی دیواره رحم تشکیل می شوند. 80٪ از زنان به ویژه در بین سنین 30 تا 50 سال فیبروم دارند. فیبروم های کوچک معمولاً بدون درد هستند، اما رشد بزرگتر می تواند باعث درد، تورم، خونریزی بیش از حد، یبوست و ترشح شود.

تاثیر بی تحرکی بر بیماری ها

مطالعات قبلی نشان داد سبک زندگی بی تحرک با سرطان آندومتر، تخمدان و سینه مرتبط است که همگی توسط هورمون استروژن تغذیه می شوند.

محققان دانشگاه کونمینگ چین بیش از 6600 زن 30 تا 55 ساله را که هنوز یائسگی را طی نکرده بودند، برای مطالعه جمع آوری کردند. آنها سپس اطلاعات زمینه ای از جمله تاریخچه قاعدگی و باروری، تعداد فرزندان و رژیم غذایی را جمع آوری کردند نتیجه آن شش ساعت یا بیشتر نشستن در روز با خطر دو برابری فیبروم رحم همراه بود.

محققان دانشگاه کالیفرنیای جنوبی و دانشگاه آریزونا دریافتند افرادی که 10 ساعت یا بیشتر در روز می نشینند  در معرض خطر بیشتر ابتلا به زوال عقل هستند. 

مطالعه اخیر منتشر شده در Annals of Internal Medicine ارتباطی بین نشستن طولانی مدت و خطر مرگ زود هنگام را به هر علت نشان داد.

زندگی بی تحرک همچنین با بیماری های قلبی عروقی، دیابت نوع 2، اضطراب، افسردگی و ترومبوز ورید عمقی (DVT) مرتبط است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان