این بشقاب رنگی در آلودگی هوا نجات تان می دهد

خط سلامت: سبزیجات بخش فوق العاده ای از یک رژیم غذایی سالم هستند.

این بشقاب رنگی در آلودگی هوا نجات تان می دهد

سبزیجات مجموعه ای از مواد مغذی از جمله فیبر آنتی اکسیدان ها و ویتامین ها و مواد معدنی کلیدی را فراهم می کند که همه با هم برای سلامت و رفاه کلی شما کار می کنند.

به گزارش خط سلامت در حقیقت، مطالعات بی‌شماری افزایش مصرف سبزیجات را با کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن، از جمله بیماری‌های قلبی، دیابت و برخی سرطان‌ها مرتبط دانسته‌اند.

موز سبز

این سبزی نشاسته‌ای در بسیاری از غذاهای لاتین و کارائیب استفاده می شود و دلیل خوبی هم دارد. موز سبز سرشار از نشاسته مقاوم است و این برای سلامت روده و تنظیم قند خون عالی است. سعی کنید در فر تفت دهید یا به خورش یا کاری اضافه کنید.

چغندر

آنتی اکسیدان ها به محافظت از سلول های بدن در برابر آسیب رادیکال های آزاد کمک می کنند و از مبارزه بدن ما در برابر مهاجمانی مانند ویروس ها و باکتری ها حمایت می کنند.

سبزیجات

کلم

پتانسیل کلم بسیار فراتر از سالاد کلم است. راه های بسیار خوشمزه دیگری برای تهیه این سبزی ترد وجود دارد و این خبر خوبی است زیرا این یک انتخاب فوق العاده مغذی است. کلم بخشی از گروهی از سبزیجات چلیپایی است که منبع خوبی از ویتامین C و فیبر هستند.

 کلم همچنین حاوی گلوکوزینولات است، یک ترکیب گیاهی که مطالعات نشان می دهد در کاهش خطر بیماری های مزمن، از جمله برای برخی سرطان ها، نقش دارد.

تربچه

تربچه ها ترد، آب رسان و بسیار مغذی هستند. آنها منبع ویتامین C و سایر آنتی اکسیدان ها و همچنین فیبرهستند.

فیبر غذایی باکتری های خوب روده را تغذیه می کند که به افزایش تنوع میکروبیوم روده کمک می کند، التهاب را کاهش می دهد و عملکرد ایمنی و سلامت کلی را بهبود می بخشد. فیبر همچنین به ترشح هورمون های سیری کمک می کند تا زودتر و طولانی تر احساس سیری کنید و همچنین به تنظیم سطح قند خون کمک می کند.

سیر

سیر یک سبزی است که عمدتاً به عنوان یک عنصر مورد استفاده قرار می گیرد، اما چیزی بیش از طعم و مزه دارد، حاوی ویتامین ها، فیبر و خواص ضد باکتریایی و خواص ضد التهابی است.

هویج

هویج مملو از مواد شیمیایی گیاهی مانند بتاکاروتن است که بدن آن را به ویتامین A تبدیل می کند که به بینایی کمک می کند. مطالعات همچنین مصرف غذاهای حاوی کاروتنوئید مانند هویج را با کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه مرتبط می‌دانند . هویج حاوی ویتامین های K و C و پتاسیم است . محتویات فیبر موجود در هویج نیز می تواند به شما در رفع نیاز روزانه فیبر کمک کند.

کلم بروکلی

کلم بروکلی یک سبزی چلیپایی مربوط به کلم، کلم پیچ و گل کلم است که به دلیل داشتن ریزمغذی‌های فراوان، از جمله ویتامین‌های  C، A  و  K، دارای خواص سالمی است. در واقع، نصف فنجان بروکلی خام و خرد شده 43 درصد از ارزش روزانه ویتامین C را تامین می کند.

یکی دیگر از فواید کلم بروکلی این است که حاوی ماده شیمیایی گیاهی سولفورافان است که به پیشگیری از انواع مختلف سرطان کمک می کند. علاوه براین سرشارازآنتی اکسیدان های قوی دیگر مانند لوتئین، بتاکاروتن و زآگزانتین است که خطر دژنراسیون ماکولا مرتبط با افزایش سن را کاهش می دهد و از سلامت کلی چشم حمایت کند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان