با این دو بیماری روانی سکته می کنید/ آخرین یافته دانشمندان

خط سلامت: افسردگی و اضطراب شروع خطر قلبی عروقی را تسریع می‌کند. تحقیقات نوظهور بر ارتباط عمیق بین سلامت روان و بیماری قلبی تاکید می‌کند.

با این دو بیماری  روانی سکته می کنید/ آخرین یافته دانشمندان

افسردگی و اضطراب نه تنها ذهن را پریشان می‌کند، بلکه اثرات ملموسی بر سلامت جسمانی نیز دارد که به طور بالقوه منجر به سکته قلبی  می‌شود.

به گزارش خط سلامت این مطالعات تسریع عوامل خطر مانند فشار خون بالا و دیابت را در افراد مبتلا به افسردگی و اضطراب نشان می‌دهد و اهمیت غربالگری زودهنگام و مکرر قلبی عروقی را برای افراد دارای مشکلات سلامت روان برجسته می‌کند.

اضطراب و افسردگی و بیماری قلبی عروقی

اضطراب و افسردگی می‌توانند باعث تسریع در ایجاد عوامل خطر بیماری قلبی عروقی شوند و شروع آن را به طور متوسط ​​تا شش ماه جلو ببرند.

افراد مبتلا به افسردگی یا اضطراب تقریباً 35 درصد بیشتر در معرض خطر حوادث قلبی عروقی عمده مانند حملات قلبی و سکته هستند.

استرس و بیماری قلبی عروقی

استرس تجمعی بالاتر بدون توجه به عوامل خطر سنتی با افزایش 22 درصدی خطر تصلب شرایین و 20 درصد افزایش خطر ابتلا به بیماری کلی قلبی عروقی مرتبط است.

بر اساس دو مطالعه مقدماتی که در نشست علمی انجمن قلب آمریکا در سال 2023 ارائه شد، قلب و ذهن به شدت به هم مرتبط هستند و افسردگی، اضطراب و استرس مزمن همگی خطر عوارض سلامت قلب و مغز را افزایش می دهند.

این نشست که از 11 تا 13 نوامبر در فیلادلفیا برگزار می‌شود، یک تبادل جهانی برتر از آخرین پیشرفت‌های علمی، تحقیقات و به‌روزرسانی‌های عمل بالینی مبتنی بر شواهد در علم قلب و عروق است.

به گفته انجمن قلب آمریکا و در دو مطالعه جدید، محققان میزان تاثیر وضعیت روانی بر سلامت قلب را اندازه‌گیری کردند که شرایط سلامت روان، از جمله افسردگی، اضطراب و استرس باعث افزایش خطرات سلامت ضعیف قلب می‌شوند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان