مسواک را چند وقت یکبار باید عوض کرد/ این توصیه ها جدی اند

خط سلامت: مسواک خود را هر 3 ماه یکبار عوض کنید.

مسواک را چند وقت یکبار باید عوض کرد/ این توصیه ها جدی اند

مسواک به مراقبت خاصی نیاز دارد تا دندان ها را سالم نگه دارد.

به گزارش خط سلامت وقتی صحبت از تمیز کردن دندان‌ها به میان می‌آید، قوانین کاملاً واضح هستند. انجمن دندان‌پزشکی آمریکا توصیه می‌کند دو دقیقه در روز دو بار با خمیر دندان حاوی فلوراید مسواک بزنید . اگر کمتر باشد سلامت و ظاهر دندان‌های شما را به خطر می‌اندازد.

نادیده گرفتن اهمیت تعویض منظم مسواک شما را در برابر تجمع باکتری ها و میکروب ها آسیب پذیر می کند. این نه تنها می تواند منجر به بوی بد دهان و ایجاد پلاک شود، بلکه می تواند شما را در معرض خطر عفونت و بیماری قرار دهد.

مسواک خود را چه زمانی باید عوض کنیم؟

مسواک های دستی و سر مسواک های برقی باید هر سه ماه، و یا بعد از هر بار بیماری تعویض شوند . این به این دلیل است که وقتی مسواک کهنه می شود، موها شروع به سفت شدن می کنند و نمی توانند دندان های را به طور موثر تمیز کنند، زیرا موها هنگام مسواک زدن باید کمی خم شوند. علاوه بر این، موهای مسواک تمایل به تجمع میکروب‌ها دارند و اگر در هنگام بیماری از آن‌ها استفاده کنید، باکتری تولید می کنند.

چگونه بفهمم مسواک نیاز به تعویض دارد؟

در حالی که سه ماه زمان توصیه شده برای نگه داشتن مسواک یا سر مسواک برقی است، یک مطالعه به بررسی فرسودگی و پارگی مسواک پرداخت و دریافت مسواک‌های فرسودگی پلاک بیشتری روی دندان‌ها باقی می‌گذارند، حتی اگر مسواک‌ها تنها سه ماه از عمرشان گذشته باشد.

دکتر وبر - دندانپزشک در نیویورک - می‌گوید: مسواک، محصولات مراقبت از دهان ، محصولات مراقبت از مو یا سایر محصولات زیبایی را روی میز حمام بدون پوشش رها نکنید زیرا در معرض خطرات میکروبی قرار دارند. مسواک باید پوشانده شود.

هر چند وقت یک بار باید مسواک خود را ضدعفونی کنید؟

علاوه بر تعویض مسواک هر سه ماه یکبار و بعد از بیماری، تمیز و بهداشتی نگه داشتن آن نیز مهم است. سعی کنید مسواک خود را بعد از هر بار استفاده با آب بسیار بخاردار بشویید تا هر چیزی که از قبل بین موهای مسواک کمین کرده است را بشویید و از بین ببرید. سپس تا جایی که می توانید آن را تکان دهید و در حالت عمودی قرار دهید.

یک بار در هفته ضدعفونی کردن آن ضرری ندارد. سر مسواک خود را به مدت 30 دقیقه در دهانشویه ضد میکروبی خیس کنید، سپس بگذارید در هوا خشک شود . سرکه مقطر یا پراکسید هیدروژن نیز می تواند موثر باشد.  برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان