رشد سریع موها با آخرین شیوه علمی+ راهکار ریزش مو

خط سلامت: رشد موهای خود را چگونه سریعتر کنیم؟

رشد سریع موها با آخرین شیوه علمی+ راهکار ریزش مو

رشد سریع مو ها با استفاده از ترفند ها و شیوه های مختلف ممکن است. آنچه در پی می آید آخرین شیوه ها است.

به گزارش خط سلامت تلاش برای بلندتر کردن مو یا ضخیم شدن موها می تواند مانند یک بازی انتظار بی پایان باشد. میانگین نرخ رشد 0.5 تا 1.7 سانتی‌متر در ماه یا هر جایی بین دو تا هشت اینچ در سال است.

ریزش موها تا چقدر طبیعی است؟

طبق گفته آکادمی پوست آمریکا (AAD)، ریزش مو بین 50 تا 100 تار مو در روز طبیعی است، اما اگر فکر می‌کنید رشد مو شما متوقف شده است، تغییرات خاصی وجود دارد که می‌توانید در رژیم روزانه تان برای مراقبت از مو انجام دهید.

برای تقویت رشد مو از برس موی استفاده کنید ، تعداد دفعات استفاده از سشوار را برای کاهش آسیب‌های وارده به موها تنظیم کنید یا روغن‌ها و مواد غذایی برای رشد مو ار اضافه کنید تا موها سریع‌تر رشد کنند .

اسرار و درمان های خانگی برای رشد سریع موها

مرتباً اصلاح کنید

اگر می‌خواهید موهای بلندی داشته باشید که واقعاً سالم باشند، باید مرتباً اصلاح کنید . در حالی که کوتاه کردن مو باعث رشد سریع‌تر موها نمی‌شود، اما از شر نوک‌های ‌شکننده خلاص می‌شوید .

رژیم غذایی مناسب

داشتن موهای بلند و قوی فقط به این بستگی ندارد که کدام محصول را روی موهای خود قرار می دهید بلکه بستگی به آنچه وارد بدن خود می کنید دارد. دکتر فرانچسکا فوسکو، متخصص پوست در نیویورک توضیح می‌دهد: برای تقویت رشد مو، باید موها را از داخل «تغذیه» کنید بنابراین غذاهایی که باعث رشد سریع مو می شود مانند غذاهای با پروتئین بالا باید مصرف شود. سعی کنید پروتئین دریافتی خود را با غذاهایی مانند ماهی، لوبیا، آجیل و غلات کامل افزایش دهید .

ویتامین سالم برای مو

اگر رژیم غذایی به اندازه کافی تغذیه شما را تامین نمی کند، یک مکمل می تواند دنیای متفاوتی ایجاد کند. دکتر فوسکو پیشنهاد می کند: به دنبال مولتی ویتامینی باشید که فرموله شده و برچسب «برای مو، پوست و ناخن» داشته باشد. آن ها حاوی ویتامین های مهمی مانند بیوتین و C و B هستند که می توانند از سلامت مو حمایت کنند.

ویتامین A

ویتامین سی

ویتامین E

فلز روی

آهن

اسیدهای چرب امگا 3

کمتر شامپو بزنید و بیشتر آبرسانی کنید

اینکه هر چند وقت یکبار موهایتان را شامپو می‌زنید واقعاً بر سلامت موها تأثیر می‌گذارد.

طبق گفته متخصصان زیبایی ، پوشاندن منظم رشته های خود در یک نرم کننده یا ماسک مو به جلوگیری از آسیب هنگام گره زدن تارها کمک می کند.

دکلره ممنوع

وقتی کوتیکول مو در اثر سفیدکننده آسیب می‌بیند، می‌توانید شکستگی یا دوشاخه‌های بیشتری داشته باشید . هرچه درمان های شیمیایی کمتر باشد، موهای شما بهتر رشد خواهند کرد.

گرمای بیش از حد ممنوع

از حالت دادن بیش از حد به موها دست بردارید. دما سشوار را کاهش دهید و از محافظ حرارت استفاده کنید. در غیر این صورت، خطر آسیب رساندن به موهای خود را دارید که منجر به شکستگی و وز می شود.

مرتب برس بزنید.

رفتن به رختخواب با موهای نامرتب ممکن است زمانی که خسته هستید وسوسه انگیز است، اما برس سریع به موهایتان می تواند برای سلامت کلی مو و پوست سر عالی باشد. این مرحله ساده هر شب همچنین به افزایش گردش خون کمک می کند که به سلامت پوست سر شما کمک می کند .

دوش خنک تر

یک دوش آب گرم می تواند پوست را کم آب می کند و موها را زبر و خشن می کند به پوست سر خود عشق بورزید. هنگام شامپو زدن با انگشتان خود پوست سرتان را ماساژ دهید و به تقویت گردش خون کمک کنید.

محافظت از مو در برابر آسیب فیزیکی

موها به ویژه در هنگام خیس شدن مستعد شکستگی هستند، بنابراین قبل از شامپو کردن ، موها را باز کنید . قرار گرفتن در معرض آب باعث متورم شدن و کشش ساقه مو می شود، که باعث بلند شدن لایه بیرونی زونا مانند می شود وافزودن فشار ناشی از برس زدن در آن حالت می تواند باعث شکستن آن شود .

اگر مجبورید موها را در حالت خیس باز کنید، این کار را به روش صحیح انجام دهید: از ریشه تا انتها یک نرم‌کننده با درجه عالی استفاده کنید و از یک شانه با دندانه‌های پهن یا برس نرم‌تر برای کاهش اصطکاک استفاده کنید.

روبالشی ابریشمی

روبالشی خود را عوض کنید و از مزایای ابریشم برای سلامت مو بهره مند شوید .

ماینوکسیدیل استفاده کنید

ماده فعال ماینوکسیدیل، مورد تایید FDA است و ثابت شده است به توقف ریزش مو و رشد مجدد مو کمک می کند. برای یک راه حل هدفمندتر، محلول موضعی ماینوکسیدیل 2% Hers را بردارید و از اپلیکاتور قطره چکان برای تمرکز روی نواحی خاص تر استفاده کنید.

ریزش مو و مراجعه به پزشک

بیش از 50 درصد از زنان ریزش موی قابل توجهی را تجربه می‌کنند جویس دیویس، ، متخصص پوست در نیویورک می گوید: موهایی که به طور طبیعی قطر نازک یا کم پشت هستند، ژنتیکی هستند  ریزش مو اغلب نازک شدن ارثی (یا آندروژنیک) است که تمایل به تکه تکه شدن دارد. یکی دیگر از انواع رایج ریزش مو، تلوژن افلوویوم (TE) یا ریزش سرتاسری به دلیل هورمون ها یا مشکلات سلامتی مانند بیماری تیروئید یا خود ایمنی و کم خونی است.

برای ریزش آندروژنیک، ماینوکسیدیل موضعی ثابت شده است که با استفاده مداوم موها را رشد می دهد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان