خطر شکستگی استخوان با این ویتامین زیاد می شود

خط سلامت: شکستگی استخوان چگونه اتفاق می افتد؟

خطر شکستگی استخوان با این ویتامین زیاد می شود

شکستگی استخوان زمانی اتفاق می‌افتد که استخوان نتواند نیرویی را که به آن وارد می‌شود تحمل کند. شکستن و بازسازی استخوان های بدن دایما در حال تکرار است فرآیندی که به آن بازسازی می گویند.

شکستگی استخوان و ویتامین ها

 به گزارش خط سلامت ویتامین های محلول در چربی برای سلامت کلی بسیار مهم هستند و به طور خاص در سلامت استخوان ها نقش دارند. محققان ژاپنی اعلام کرده اند ویتامین های دی و کا که محلول در چربی هستند برای حمایت از سلامت استخوان ضروری هستند. ویتامین دی سطح کلسیم و فسفات خون را کنترل می کند و به رشد و استحکام استخوان ها کمک می کند. ویتامین کا و منیزیم به فعال شدن ویتامین دی در کبد و کلیه ها کمک می کند.

علاوه بر این ویتامین کا به اتصال کلسیم به استخوان ها برای تقویت آنها کمک می کند. همچنین به کلسیم کمک می کند تا در بافت نرم مانند قلب باقی نماند که می تواند باعث ایجاد کلسیفیکاسیون مشکل ساز شود. مطالعات نشان داده است ویتامین کا در جلوگیری از تحلیل استخوان در افراد مبتلا به پوکی استخوان موثر است و حتی می تواند آن را معکوس کند.

ویتامین A 

برخی از کارشناسان معتقدند مصرف ویتامین A باعث پوکی استخوان می شود. به همین دلیل مصرف مکمل با ویتامین A یا خوردن مقادیر زیادی از غذاهای حاوی ویتامین A را توصیه نمی کنند اما تحقیقات دیگر این اثر را تعدیل می کند . 

بیشتر غذاها حاوی مواد مغذی هستند که در بدن با هم کار می کنند. غذاها معمولاً حاوی مواد مغذی به نسبت مناسب نیز هستند. از آنجا که ویتامین A و D اغلب درغذاها با هم یافت می شوند ، منطقی نیست که مصرف ویتامین A برای سطوح ویتامین D مضر باشد.

می توان در ترکیب دو یافته علمی بالا نتیجه گرفت ویتامین A در تعادل با سایر مواد مغذی مهم در رژیم غذایی از جمله ویتامین دی برای سلامت استخوان ضروری است. ویتامین A با کاهش رشد ماتریکس استخوان و در عین حال افزایش معدنی شدن، از سلامت استخوان حمایت می کند. مطالعه بالا نشان داد وقتی تعادل ویتامین A و ویتامین دی در بدن از بین می رود باعث مشکلات سلامت استخوان می شود. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان