چگونه آلرژی های فصلی را درمان کنیم؟

خط سلامت: اختلالات آلرژیک که به عنوان "یک پاسخ ایمنی تطبیقی ​​غیرطبیعی" تعریف می شود، زمانی رخ می دهد که بدن به یک ماده معمولاً بی ضرر پاسخ می دهد. واکنش هایی مانند انقباض لوله های برونش، ترشح مخاط و افزایش نفوذپذیری عروق درعرض چند دقیقه رخ می دهد.

چگونه آلرژی های فصلی را درمان کنیم؟

 بسیاری از افراد از آلرژی فصلی رنج می برند، در حالی که چند درمان طبیعی ساده تا حد زیادی آلرژی را تسکین می دهد.

به گزارش خط سلامت مطالعات تخمین می‌زنند بیش از 25 درصد از جمعیت جهان از اختلالات آلرژیک رنج می‌برند و تئوری‌های تغییر آب و هوا نشان می‌دهند این مشکل در حال افزایش است. محرک های رایج آلرژن عبارتند از گرده علف ها و درختان، ذرات مدفوع کنه ها، گرد و غبار، برخی غذاها، آلودگی هوا، مواد تشکیل دهنده محصولات زیبایی یا نیش حشرات.

چه چیزی باعث آلرژی فصلی می شود؟

رژیم غذایی، سلامت روده قوی و به طور کلی سلامت تفاوت بزرگی را در ابتلا به آلرژی های فصلی ایجاد می کند، زیرا پاسخ به عوامل آلرژیک با سیستم ایمنی بدن ارتباط دارد.

بدن شبیه یک وان حمام است. هر بار که چیزی وارد بدن می شود - چه از غذا، آب، هوا و غیره - بدن واکنش نشان می دهد. این روش برای حفظ بدن در حالت تعادل (هموستاز) است. سیستم ایمنی با تحریک بیش از حد، به موادی که معمولاً بی ضرر هستند، مانند یک مهاجم خارجی مضر واکنش نشان می دهد.

علائم آلرژی چگونه شروع می شود

اختلالات آلرژیک که به عنوان "یک پاسخ ایمنی تطبیقی ​​غیرطبیعی" تعریف می شود، زمانی رخ می دهد که بدن به یک ماده معمولاً بی ضرر پاسخ می دهد. واکنش هایی مانند انقباض لوله های برونش، ترشح مخاط و افزایش نفوذپذیری عروق درعرض چند دقیقه رخ می دهد.

اگر قرار گرفتن در معرض اولین پاسخ ایمنی بدن بیشتر شود، این واکنش شروع به فعال شدن بیشتر لکوسیت ها و سلول های کمکی T نوع 2 (Th2) می کند که یک پاسخ ایمنی قوی‌ است که بدن در برابر چیزهایی مانند انگل‌ها و مهاجمان فیزیکی نشان می‌دهد. این بسته به ژنتیک فرد و جایی که بدن تهاجم را درک می کند، به روش های مختلف ظاهر می شود. علائم ممکن است شامل موارد زیر باشد:

خستگی (گاهی اوقات شدید)

تب یونجه (آبریزش بینی، خارش چشم، احتقان)

آبریزش بینی

ناراحتی گوارشی و حالت تهوع

اگزما

آسم

حتی آنافیلاکسی وقتی آلرژی مزمن می شود.

با مواجهه مکرر، پاسخ التهابی مزمن می شود. التهاب مداوم ناشی از قرار گرفتن طولانی مدت یا مکرر با آلرژن های خاص، که معمولاً نه تنها با وجود تعداد زیادی سلول ایمنی ذاتی و سازگار (به شکل لکوسیت) در محل آسیب دیده، بلکه با تغییرات اساسی در ماتریکس خارج سلولی و تغییرات مشخص می شود. به عبارت دیگرآنچه که مبتلایان به آلرژی احساس می کنند بسیار واقعی و بیش از یک مورد بوییدن است.

درمان معمولی معمولاً شامل مصرف منظم آنتی هیستامین یا کورتیکواستروئید است که عوارض جانبی نامطلوبی دارد. دو راه اصلی برای کمک به توقف طبیعی آلرژی وجود دارد:

محدود کردن قرار گرفتن در معرض آلرژن های احتمالی

حمایت از یک سیستم ایمنی قوی سالم

چگونه آلرژی های فصلی را درمان کنیم؟

درمان های طبیعی ساده برای تسکین آلرژی بسیار موثر است. به نظر می رسد افراد مختلف بسته به فاکتورهای ژنتیکی خاص و اینکه به کدام آلرژن واکنش نشان می دهند از درمان های متفاوتی بهره مند می شوند، بنابراین ارزش آن را دارد که بیش از یکی از این درمان ها امتحان شود تا فرد متوجه شود کدام یک برای او مفیدتر است.

سرکه سیب

سرکه سیب یک داروی قدیمی است که اغلب برای انواع بیماری ها توصیه می شود. توانایی سرکه سیب در کاهش تولید مخاطی و پاکسازی سیستم لنفاوی آن را برای آلرژی مفید می کند. همچنین گفته می شود به هضم غذا، کاهش وزن و موارد دیگر کمک می کند.

وقتی آلرژی شروع شد، یک قاشق چایخوری سرکه سیب ارگانیک را در یک لیوان آب مخلوط و سه بار در روز بنوشید.

شستشوی بینی

این درمان با جلوگیری از ورود آلرژن مزاحم به مجاری هوایی عمل می کند.

درمان های خانگی موثر برای آلرژی فصلی

کوئرستین

کوئرستین یک بیوفلاونوئید طبیعی است و از ترشح هیستامین جلوگیری می کند. همچنین یک آنتی اکسیدان قوی است که گفته می شود به کاهش التهاب کمک می کند. بهتر است از آن به عنوان یک درمان طولانی مدت استفاده شود و بهتر است افراد حدود 4 تا 6 هفته قبل از فصل آلرژی مصرف آن را برای کمک به جلوگیری از علائم آلرژی شروع کنند. مانند هر گیاه دیگری، قبل از مصرف باید با پزشک خود مشورت کنید، به خصوص اگر مشکل کبدی دارید، باردار هستید یا از داروهای ضد بارداری هورمونی استفاده می کنید.

اگرچه کوئرستین به طور طبیعی در مرکبات و کلم بروکلی یافت می شود، اما دریافت مقدار مورد نیاز برای تسکین آلرژی تنها از طریق غذا بسیار دشوار است.

برگ گزنه

برگ گزنه یکی دیگر از آنتی هیستامین های طبیعی است که می تواند بسیار موثر باشد زیرا به طور طبیعی توانایی بدن برای تولید هیستامین را مسدود می کند. گزنه در بسیاری از مکان ها رشد می کند و می توان از آن تنتور یا چای درست کرد، اما برای تسکین آلرژی، کپسول های تهیه شده از برگ های خشک گزنه ساده ترین و موثرترین گزینه هستند.

همچنین از برگ گزنه می توان برای تهیه یک چای گیاهی تسکین دهنده آلرژی استفاده کرد. اغلب با برگ نعناع و برگ تمشک قرمز مخلوط می شود تا یک چای با طراوت ضد آلرژی درست شود.

پروبیوتیک ها

آلرژی نتیجه عدم تعادل در سیستم ایمنی است که باعث می شود بدن نسبت به یک محرک واکنش بسیار شدید نشان دهد. بسیاری از مطالعات  وجود باکتری های مفید در روده را با کاهش بروز آلرژی مرتبط می دانند.

حتی شواهدی در دست است که نشان می‌دهد باکتری‌های روده مادر در دوران بارداری و شیردهی می‌توانند بر احتمال ابتلای کودک به آلرژی در طول زندگی تأثیر بگذارند، همچنین قرار گرفتن در معرض محیط‌های بیش از حد استریل.

در حالی که نمی توانیم در مورد رژیم غذایی مادران خود در دوران بارداری کار زیادی انجام دهیم، تعادل باکتری های روده در حال حاضر و مصرف کافی باکتری های مفید می تواند تاثیر مثبتی بر آلرژی ها داشته باشد.

عسل محلی

مصرف عسل محلی به بدن کمک می کند تا با آلرژن های موجود در محیط سازگار شود و مانند یک "شات" آلرژی طبیعی عمل می کند.

غذاهای ضد التهاب

غذاها، چای ها و ادویه ها با فواید ضد التهابی شناخته شده در کاهش علائم ناخوشایند آلرژی نقش دارند. یک مطالعه نشان داد که زنجبیل به صورت خوراکی عطسه و احتقان را کاهش می دهد. چای سبز اثرات مشابهی را نشان می دهد .

تغییر رژیم برای تسکین آلرژی

گاهی اوقات تغییرات رژیم غذایی پاسخی برای مشکلات آلرژی است. مصرف زیاد آب استخوان انتخاب خوبی است.

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان