در باران و برف این درد اوج می گیرد+ راهکار

خط سلامت: آرتریت به التهاب یک یا چند مفصل اشاره دارد که باعث درد و سفتی می شود.

در باران و برف این درد اوج می گیرد+ راهکار

آرتریت و درد های آن بسیار آزار دهنده  است بخصوص این درد ها در هوای سرد و مرطوب زیاد می شود. چگونه آن را در فصل بارانی مدیریت کنیم؟

به گزارش خط سلامت آرتریت می تواند قسمت های مختلف بدن مانند دست ها، انگشتان، مچ دست، آرنج، شانه ها، زانوها، مچ پا و پاها را تحت تاثیر قرار دهد.

آرتریت چیست؟

آرتریت در فصل های پائیز و زمستان که هوا سرد می شود بدتر خواهد شد.

همه مبتلایان به آرتریت نمی توانند تفاوت را احساس کنند، اما برای برخی، درد در طول باران و زمستان بدتر می شود.

 تغییرات در دما و رطوبت

این تغییرات بر سلامت مفاصل تأثیر می گذارد. در طول بارش باران‌ و برف، سیستم‌های کم فشار می‌توانند باعث انبساط بافت‌های اطراف مفاصل شوند که منجر به افزایش فشار و ناراحتی می‌شود. علاوه بر این، افزایش رطوبت می تواند به سفتی و التهاب مفاصل کمک کند.

کاهش فعالیت بدنی

طبیعی است که در آرتریت کمی تنبل شوید و از فعالیت های خارج از منزل تا حد امکان در هنگام بارن و برف صرف نظر کنید، اما به دلیل محدودیت تحرک یا عدم تمایل به بیرون رفتن در شرایط مرطوب، منجر به ضعف عضلانی و سفتی مفاصل می شود.

راه های مدیریت درد آرتریت 

مدیریت درد آرتریت در طول فصل باران و برف می تواند چالش برانگیز باشد، اما چند راه موثر برای کاهش درد وجود دارد. در اینجا چند نکته وجود دارد:

 برنامه ورزشی روتین 

ورزش منظم برای مدیریت درد آرتریت، حتی در طول فصل باران و برف بسیار مهم است. ورزش به تقویت عضلات اطراف مفاصل، بهبود انعطاف پذیری و کاهش سفتی کمک می کند. همچنین گردش خون را تقویت می کند که می تواند درد و التهاب را تسکین دهد.

وزن سالم را حفظ کنید

اضافه وزن برای هیچکس خوب نیست و در صورت آرتروز فشار مضاعفی به مفاصل وارد می کند و درد آرتروز را تشدید می کند. در طول فصل باران و برف حفظ وزن سالم اهمیت بیشتری پیدا می کند زیرا کاهش سطح فعالیت  منجر به افزایش وزن می شود. اعضای خانواده خود را تشویق کنید که از یک رژیم غذایی متعادل پیروی کنند، به این معنی که میوه ها، سبزیجات، پروتئین های بدون چربی و غلات کامل باید دوستان آنها شوند.

از مفاصل در برابر رطوبت محافظت کنید

رطوبت می تواند علائم آرتریت را بدتر کند ، بنابراین محافظت از مفاصل در برابر خیس شدن بیش از حد در طول  باران و برف ضروری است.

از گرما و سرما درمانی استفاده کنید

درمان های سرد و گرم می توانند درد آرتریت را تسکین دهند. حمام یا دوش آب گرم نیز می تواند تسکین دهنده باشد، اما آب را بیش از حد گرم نکنید. روش دیگر، سرما درمانی می تواند تورم را کاهش داده و ناحیه را بی حس کند. کیسه های یخ را در یک حوله بپیچید و به آرامی آنها را به مدت 15 تا 20 دقیقه روی مفاصل آسیب دیده قرار دهید.  برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

  

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان