چهار دستورالعمل برای دیرتر پیر شدن

خط سلامت: پیری و افزایش سن مشکلات متعدد جسمانی را در افراد به وجود می آورد. اغلب این مشکلات اجتناب ناپذیر هستند.

چهار دستورالعمل برای دیرتر پیر شدن

پیری سلامت جسمانی افراد را به خطر می اندازد.

به گزارش خط سلامت افراد با بالا رفتن سن لازم است بیشتر مراقب سلامت جسمانی خود باشند. برخی راه کارها جهت افزایش سلامتی در سنین بالا در این مطلب ارائه شده است. 

پیری و مشکلات جسمانی

با افزایش سن، رگ های خونی و شریان ها سفت تر می شوند. قلب برای پمپاژ خون باید بیشتر کار کند. این منجر به فشار خون بالا و سایر مشکلات قلبی می شود.

پیاده روی، دویدن، شنا کردن، ورزش متوسط ​​در روز به افراد کمک می کند وزن خوبی داشته باشند و فشار خون خود را پایین نگه دارند.

مقدار زیادی میوه، سبزیجات و غلات کامل بخورند تا قلب خود را سالم نگه دارند. استرس را مدیریت کنند. به اندازه کافی بخوابند. 

پیری

پیری و پوست

پوست نسبت به گذشته خشک‌تر و انعطاف‌پذیرتر می شود. این به این دلیل است که پوست با افزایش سن چربی طبیعی کمتری تولید می کند. با بالا رفتن سن پوست دچار چین و چروک و خال می شود. 

لازم است هنگامی که خارج از منزل هستند از کرم ضد آفتاب استفاده کنند. پوست خود را چک کنند و اگر متوجه تغییراتی مانند خال شدند، به پزشک مراجعه کنند.

 سیگار باعث ایجاد چین و چروک می شود. 

با بالا رفتن سن دیدن و شنیدن سخت می شود. 

پیری و بینایی

لازم است در سنین بالا بینایی و شنوایی به طور منظم بررسی شود. برای محافظت از چشم در فضای باز از عینک آفتابی استفاده کنند. 

اغلب افراد در سنین بالا دچار مشکلات دندان و لثه می شوند. برخی از داروها باعث خشکی دهان می شوند. خشکی دهان افراد را در معرض خطر بیشتری برای پوسیدگی و عفونت قرار می دهد.

در اوایل 40 و 50 سالگی، استخوان ها شروع به ضعیف شدن می کنند. آنها متراکم و شکننده تر می شوند. این موضوع خطر شکستگی را افزایش می دهد.

پیری و استخوان ها

مایعات و غضروف هایی که مفاصل را می پوشانند با افزایش سن کاهش یافته یا از بین می روند. همانطور که بافت های بین مفاصل تجزیه می شود، به آرتریت مبتلا می شوند.

افراد مسن لازم است کلسیم و ویتامین D کافی دریافت کنند. منابع خوب کلسیم در رژیم غذایی شامل محصولات لبنی، بادام و سبزیجاتی مانند کلم بروکلی و کلم پیچ است. 

ویتامین D برای سلامت استخوان‌ها حیاتی است زیرا به بدن کمک می‌کند کلسیم را جذب کند و استحکام استخوان‌ها را حفظ کند.  برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان