افسردگی و اضطراب را با این ماده معدنی کاهش دهید

خط سلامت: زینک ( روی) یکی از مواد معدنی است که بر سلامت روان تاثیر دارد. کمبود برخی مواد غذایی می تواند سلامت روان شما را تحت تأثیر قرار دهد .

افسردگی و اضطراب را با این ماده معدنی کاهش دهید

زینک ( روی) وقتی در بدن کم می شود افسردگی و علائم اضطراب ظاهر می شود.

به گزارش خط سلامت تحقیقات نشان داده است برخی از کمبودهای غذایی می توانند به اضطراب و افسردگی کمک کنند و همچنین علائم را در افراد مبتلا به اختلالات روانی خاص مانند اختلال وسواس فکری جبری و اختلال دوقطبی تشدید کنند. کمبود همچنین می تواند برسلامت عاطفی تأثیر بگذارد.

زینک ( روی) چه نقشی دارد؟

روی یک ماده معدنی است که نقش مهمی در عملکرد مغز دارد. همچنین به ویتامین B6 کمک می کند تا مواد شیمیایی سروتونین و دوپامین را ایجاد کند.

اکثر مردم به طور طبیعی از طریق رژیم غذایی خود روی کافی دریافت می کنند. کمبود زوی در زنان باردار یا شیرده، گیاهخواران و افراد مبتلا به بیماری های گوارشی رخ می دهد. علائم کمبود روی شامل از دست دادن اشتها یا حس چشایی، پائین آمدن خلق و خو، افسردگی و مشکلات یادگیری باشد.

زینک ( روی) و سلامت روان

کمبودهای غذایی می تواند سلامت روان شما را تحت تأثیر قرار دهد .

تحقیقات نشان داده است برخی از کمبودهای غذایی می توانند به اضطراب و افسردگی کمک کنند و همچنین علائم را در افراد مبتلا به اختلالات روانی خاص مانند اختلال وسواس فکری جبری و اختلال دوقطبی تشدید کنند. کمبود همچنین می تواند برسلامت عاطفی تأثیر بگذارد.

کمبودهای غذایی و فلز روی

روی یک ماده معدنی است که نقش مهمی در عملکرد مغز دارد. همچنین به ویتامین B6 کمک می کند تا مواد شیمیایی سروتونین و دوپامین را ایجاد کند.

اکثر مردم به طور طبیعی از طریق رژیم غذایی خود روی کافی دریافت می کنند. کمبود زوی در زنان باردار یا شیرده، گیاهخواران و افراد مبتلا به بیماری های گوارشی رخ می دهد. علائم کمبود روی شامل از دست دادن اشتها یا حس چشایی، پائین آمدن خلق و خو، افسردگی و مشکلات یادگیری باشد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان